نقش ایندکس اول موبایل-mobile-first indexing در نتایج گوگل


زمان انتشار: جمعه 08 تیر 1397

امتیاز: 4.83   از   5   توسط   3   کاربر


این مقاله بروزترین خبر در زمینه ایندکس اول موبایل  Rolling out mobile-first indexing از وب مستر گوگل تشریح می کند

 

ایندکس اول موبایل

 

امروز اعلام می کنیم که بعد از یک سال ونیم از آزمایش و آزمون دقیق، می خواهیم شروع به انتقال سایت های را کنیم که بهترین تجربیات   mobile-first indexing را دنبال کرده اند.

به طور خلاصه، پویش ، ایندکس گذاری و سیستم های رتبه بندی ما غالبا از نسخه دسکتاپ محتوای صفحه ها استفاده می کرد که ممکن بودمشکلاتی برای جستجوگرهای(کاربران) تلفن همراه ایجاد کنند زمانی که نسخه دسکتاپ تفاوت زیادی با نسخه تلفن همراه دارد. ایندکس اولیه تلفن همراه (mobile-first indexing) به این معنی است که ما از صفحه نسخه تلفن همراه برای ایندکس کردن و رتبه بندی سایت ها استفاده می کنیم، و این  به ما کمک می کند که در درجه اول کاربران موبایل تا آنچه را که جستجو می کنند بهتر پیدا کنند.

 

ما همچنان از یک شاخص واحد برای سرویس رسانی به نتایج جستجو استفاده می کنیم. ما "mobile-first index" را که مجزا از شاخص اصلی باشد، نداریم. از لحاظ تاریخی، نسخه دسکتاپ ایندکس شده است، اما به طور فزاینده ای، از محتوای نسخه های موبایل استفاده خواهیم کرد.

 

از طریق کنسول جستجو در حال اطلاع رسانی سایت هایی هستیم که در حال انتقال به "mobile-first index" می باشند . صاحبان سایت متوجه افزایش نرخ پویش از   ربات های گوگلگوشی هوشمند خواهند شد. علاوه بر این، گوگل نسخه تلفن همراه صفحات را در نتایج جستجو نمایش می دهد و صفحات آن را کش می کند.

 

ایندکس اول موبایل mobile-first-indexing

 

برای فهمیدن بیشتر در مورد چگونگی ارزیابی محتوای تلفن همراه از یک سایت، مستندات توسعه دهنده ما را ببینید . که در آن چگونگی استفاده سایت ها از طراحی واکنشگرا یا سرویس پویا که به طور کلی برای ایندکس اول موبایل  (mobile-first indexing) تنظیم می شوند را پوشش می دهد. برای سایت هایی که صفحات AMP و غیر AMP دارند، گوگل ایندکس نسخه موبایل صفحه غیر AMP را ترجیح می دهد.

 

سایت هایی که در این موج اولیه نیستند، نیازی به نگرانی ندارند. ایندکس اول موبایل  (mobile-first indexing) در مورد چگونگی جمع آوری محتوا است، نه این که در مورد نحوه رتبه بندی محتوا باشد. محتوا گردآوری شده به وسیله ایندکس اول موبایل هیچ مزیت رتبه بندی نسبت به محتوای تلفن همراه که هنوز از این راه جمع نشده اند یا محتوای دسکتاپ را ندارد. علاوه بر این، اگر شما تنها دارای محتوای دسکتاپ هستید، همواره در فهرست ما نشان داده می شوید.

 

ما همواره مدیران وب سایت ها را به تولید محتوی مناسب برای تلفن همراه (mobile-friendly) تشویق می کنیم . ما همه محتوی ایندکس شده (چه از طریق دسکتاپ و چه موبایل) جهت مناسب بودن برای تلفن همراه ارزیابی می کنیم. تحقیقات از سال 2015 به ما کمک می کند که محتوی مناسب تر را به کاربران تلفن های همراه نمایش بدهیم. ما اخیرا اعلام کردیم از اوایل ماه جولای 2018، محتوی که سرعت لود آن پایین است برای جستجوهای موبایل و دسکتاپ کمتر مناسب هستند.

 

خلاصه ایندکس اول موبایل

  • ایندکس اول موبایل به طور گسترده ای در حال پیشروی است. شروع ایندکس به اینصورت مزیتی برای رتبه بندی ندارد و ارزیابی محتویا مناسب برای موبایل بطور مستقل انجام می شود.
  • داشتن محتوای مناسب موبایل برای کسانی که بوسیله تلفن همراه جستجو می کنند مفید خواهد بود.
  • داشتن محتوای با بارگیری سریع همواره راهی مفید برای انجام بهتر جستجو برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ است.
  • مثل همیشه، رتبه بندی از عوامل بسیاری استفاده می کند. ما ممکن است محتوای را به کاربرانی نشان دهیم که مناسب تلفن همراه نیستند یا سرعت بارگذاری پایینی دارند زیرا سیگنال های بسیار دیگری در نمایش محتوی مناسب برای کاربران موثر است

 

ما همچنان این تغییرات را با دقت نظارت و ارزیابی می کنیم و اگر سوالی داشتید آن را از طریق تالارهای گفتگو و رویدادهای عمومی با ما در میان بگذارید .