پنالتی گوگل: راهنمای تخصصی بررسی پنالتی گوگل، رفع پنالتی و جلوگیری از پنالتی شدن سایت


زمان انتشار: دوشنبه 08 مرداد 1397

امتیاز: 5   از   5   توسط   5   کاربر


پنالتی گوگل - بررسی پنالتی سایت تویط گوگل

پنالتی گوگل از بدترین کابوس های هر مدیر سایتی است اما حتی اگه یکی از انها را دریافت کردید همه چیز در مورد سئو سایت را از دست نداده اید !

توی این پست شما یاد خواهید گرفت:

•         درباره انواع مختلف پنالتی ها ی گوگل و فیلتر ها

•         چگونگی شناسایی انها

•         چگونگی تجدید توان بعد از آنها

•         چگونه مطمئن شوید که وب سایتتان دوباره ضربه نخورد

 

خوشبختانه ما هرگز با پنالتی در وبلاگ ahrefs مواجه نشده ایم، بنابراین ما Marie Haynes را برای کمک دعوت کردیم.

برای کسانی که با ماری آشنا نیستند، او یک کهنه کار صنعت با تجربه 14+ ساله است که "کاملا با تغییرات الگوریتم گوگل سروکار دارد"

او به کسب و کارهای متعددی کمک کرده است که بعد از پنالتی fred ، Penguin،Panda و پنالتی دستی  دوباره تجدید توان کنند

 

رفع پنالتی گوگل بوسیله اللگوریتم پاندا

یک نمونه از نمونه کارهای بزرگ ماری در بازیابی توان بعد از جرایم گوگل

 

Forbes،inc، Entrepreneur و چندین نشریه معتبر دیگر همه توصیه او را نقل قول کرده اند

honored her in November 2017.

.

خلاصه کلام: وقتی بحث جرایم گوگل میشود او میداند که باید چه کار کرد.

من شخصا خیلی از نوشته های وبلاگ و نوشته های ماری آموخته ام. بنابراین برای من، هیچ-کس شایسته تر از او برای توصیه در این مورد وجود ندارد.

خب پس بریم بترکونیم!

 

جرایم گوگل و فیلتر ها: تفاوتشان چیست؟

بین جرایم گوگل و فیلترها تفاوت زیادی وجود دارد.

اما متوجه شدم که بسیاری از مردم اغلب این اصطلاحات را اشتباه کرده و آنها را به جای یکدیگر استفاده می کنند. ماری این اصطلاحات را اینگونه توضیح می‌دهد:

 

هنگامی که از" پنالتی‌ها" صحبت می‌کنم، معمولا به یک پنالتی دستی از گوگل اشاره می‌کنم. هنگامی که سایت به طور دستی توسط یک کارمند گوگل مورد بررسی قرار گرفته‌ است ،یک پنالتی دستی می‌تواند به یک سایت داده شود.

اگر یک پنالتی دستی داشتید میتوانید آنرا ببینید اگر به کنسول جستجو گوگل (نسخه قدیمی نه بتا ) تحت search traffic --> manual actions نگاه کنید.

چیزی شبیه به این خواهد بود:

بررسی دستی سایت توسط کارشناسان گوگل  google-manual-action

اگر هیچ پیغامی مانند این در manual actions viewer نداشتید پس شما پنالتی دستی نشده اید!

 

گوگل تنها در مورد الگوریتم های شگفت انگیز و مکانیزم های یادگیری آنها نیست.آنها یک ارتش عظیم از ارزیاب ها که کیفیت را براورد میکنند و وب سایت ها را پنالتی میکنند دارند.

بنابراین زمانیکه الگوریتم های ماشین گوگل اظهار میکنند که یک چیز "مشکوک" درباره یک وب سایت وجود دارد، یا زمانیکه افراد آن وب سایت را به گوگل گزارش میکنند وبسایت میتواند به صورت دستی و با اقدامات مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.

کاربران میتوانند وب سایت ها را به گوگل گزارش کنند، زمانیکه آنها صفحاتی با اسپم، لینک های پولی و بدافزارها در نتایج جست و جو میبینند.

با این حال حتی اگر یک پنالتی دستی نداشته باشید ،هنوز میتوانید تحت تاثیر یک فیلتر الگوریتمی قرار گیرید.

این هم چیزی که ماری گفت:

فیلتر بخشی از الگوریتم اصلی است که می‌تواند سایت شما را به صورت الگوریتمی سرکوب کند. برای مثال الگوریتم پاندا میتواند مانند یک فیلتر عمل کند. اگر سایت شما توسط پاندا دارای کیفیت پایین تر فرض شود پس فیلتر میتواند مانند یک لنگر عمل کند که سایت شما را پایین نگه داشته است. این لنگر میتواند کار شما را برای یک رتبه بندی خوب سخت کند.

در گذشته، پاندا و پنگوین یک فیلتر الگوریتمی بودند که به صورت دوره‌ای اجرا می‌شدند. گوگل این الگوریتم را به روز میکرد و اگر پاندا یا پنگوین فکر می‌کردند سایت شما دارای مشکل است ،آنها چیزی شبیه به پرچم نامرئی در سایت شما قرار میدادند که باعث سرکوب آن میشد. با این حال ، در چند سال گذشته، خیلی چیزها در مورد شیوه اجرای پاندا و پنگوین تغییر کرده‌ است. هر دوی آن‌ها در حال توسعه الگوریتم ها هستند و به طور پیوسته اجرا می‌شوند. همچنین، پنگوین دیگر سایت‌ها را سرکوب نمی‌کند. به این ترتیب، صحبت کردن در مورد هر کدام از اینها به عنوان یک فیلتر مشخص دشوار است.

همچنین در حال حاضر انواع بیشتری از فیلترها وجود دارند که پاندا یا پنگوین نیستند. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که الگوریتم کیفیت محوری عمومی می‌تواند بخش‌هایی از سایت شما را به عنوان کیفیت پایین در نظر گرفته و باعث سرکوب رتبه‌بندی شود. یک مثال خوب از این امر برای سایت‌هایی است که در فقدان E - A – T (Expertise, Authoritativeness,Trust) هستند. اگر شما هستید، بگویید، یک سایت پزشکی که توصیه پزشکی ارائه می‌کند، اما شما  E - A - T راستین را ندارید، پس گوگل ممکن است یک فیلتر در سایت قرار دهد که یک تنزل رتبه را ایجاد می‌کند

.

لازم به ذکر است که اختصار E-A-T توسط خودش مری ساخته نشده است، بلکه توسط گوگل در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو ایجاد شده است.

تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان (E-A-T )چیزی است که کیفیت یک صفحه وب را هنگامی که با ارزیابی کنندگان کیفیت جستجو بررسی می شود، شکل می دهد.

برای مطالعه بیشتر لینک های زیر را ببینید:

 

 

اما چطور بدانید که آیا شما از یک filer الگوریتمی رنج می‌برید ؟

ماری:

اگر شما به طور منفی تحت‌تاثیر یک فیلتر الگوریتمی قرار گرفته‌اید ، هیچ اطلاعیه ای از گوگل در این مورد وجود ندارد .بهترین راه برای تعیین این مساله این است که به ترافیک ارگانیک گوگل نگاه کنید و ببینید که ایا یک افتی در ترافیکتان هست که با بروز رسانی الگوریتم شناخته شده یا مشکوک گوگل منطبق باشد یا خیر. اما حتی در آن زمان هم تضمین نمی‌کند که این به‌هنگام‌سازی دلیل سقوط شما باشد. تشخیص فیلتر الگوریتمی بسیار مشکل است.

 

یادداشت ویراستار:

با پنگوئن 4.0 در نوسان کامل، شناسایی پنالتی های الگوریتمی ممکن است کمی سخت تر از گذشته باشد. اما ابزار پنگوئن احتمالا اولین پاتوق شما خواهد بود.

این ابزار زیرکانه به تجزیه و تحلیل گوگل متصل میشود و به روز رسانی های الگوریتم شناخته شده را به یک نمودار از ترافیک جستجوی ارگانیک شما متصل می کند.

 

ابزار پنگوئن

نمونه ای از ابزار پنگوین در عمل

هر خط یک بروز رسانی الگوریتم شناخته شده را نشان می دهد که باعث می شود بسیاری از مسائل بالقوه را بسیار آسان تر شناسایی کند..

اگر از تجزیه و تحلیل گوگل استفاده نکنید، می توانید همیشه یک بررسی دستی را با استفاده از ترکیبی از نمودار ترافیک ارگانیک در Site Explorer و لیستی از الگوریتم های به روز رسانی ماری انجام دهید.

 

 

با یادگیری بیشتر و بیشتر در مورد جرایم گوگل، فکر کردم که آیا تعداد سایت های پنالتی شده در طول چند سال گذشته بالا یا پایین رفته است ؟
به نظر من، تعدادی از جرایم دستی که گوگل آن را منتشر می کند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این به این دلیل است که گوگل در برخورد با این چیزها به صورت الگوریتمی بسیار بهتر عمل می کند. بالعکس، الگوریتم در تشخیص محتوای با کیفیت در حال بهتر شدن است، بنابراین اغلب میتواند به نظر آید که یک سایت پنالتی شده است. برای مثال، درگذشته، شما می‌توانستید یک سایت متوسط ایجاد کنید و اگر شما لینک های کافی برای آن ایجاد کره بودید، میتوانستید آن را واقعا خوب رتبه بندی کنید. اما اکنون، اگر شما این کار را انجام دهید، گوگل به اندازه کافی هوشمندانه است تا بداند که آیا لینک ها را واقعا به دست آورده یا خودتان ساخته اید و اینکه آیا محتوا واقعا نوع محتوایی است که مردم می خواهند توصیه کنند.
بیشتر و بیشتر، سایت هایی که به خوبی کار می کنند سایت هایی کاملا شگفت انگیز هستند که واقعا بهترین آنها اند. مطمئنا، هنوز هم افرادی وجود دارد که بتوانند راه خود را به سمت بالا بکشند، اما برای انجام این کار شرایط درحال سختتر شدن است.

 

انواع پنالتیی که یک وب سایت می‌تواند دریافت کند؟

دو نوع پنالتی وجود دارد که میتواند در صفحه جرایم دستی نشان داده شود:
1.sitewide matches: که کل وب سایت را تحت تاثیر قرار میدهند.
2. partial matches: قابل اجرا به یک URL خاص یا یک بخش از یک وب سایت

هر اطلاع رسانی در مورد جرایم دستی حاوی اطلاعات "علت"و "اثرات" است.
لیست جرایم دستی رایج شامل:

  •     سایت های هک شده
  •     اسپم تولید شده توسط کاربر
  •     میزبانان رایگان اسپم
  •     نشانه گذاری ساخت یافته اسپم
  •     پیوندهای غیرطبیعی به سایت شما
  •     محتوی بی کیفیت و کم ارزش با مقدار کم یا بدون ارزش افزوده
  •     پنهان کاری و/یا تغییر مسیر اب زیرکاهانه
  •     پیوندهای غیرطبیعی از سایت شما
  •     اسپم خالص
  •     تصاویر پنهان شده
  •     متن پنهان و/یا کلمه کلیدی پر کردن


شما میتوانید مطالعات بیشتری در مورد گزارش جرایم دستی در مقاله راهنما این کنسول جست و جو داشته باشید.

 

 

آیا یک وب سایت میتواند یک پنالتی دستی بدون هیچ آگاه سازی در GSC (google search console) دریافت کند؟

به احتمال زیاد پاسخ این سوال منفی است. اگر یک سایت پنالتی دستی داشته باشد، باید همیشه آن در بخش جرایم دستی(manual action section) GSC منعکس شود.
با این حال توجه داشته باشید که ممکن است همیشه این پنالتی را در بخش " پیام‌ها " نبینید، به خصوص اگر شما یک مالک اضافه‌شده جدید به پروفایل GSC باشید. با این حال ، شما هنوز پنالتی دستی را در بخش جرایم دستی خواهید دید.
من چند مورد واقعا غیر معمول داشتم که در آن احساس کردم که نوعی سرکوب دستی در سایت وجود دارد که در بخش جرایم دستی GSC منعکس نشده است. می خواهم بگویم که هرچندکه من فکر می کنم این واقعا نادر است.
در یک مورد، سایت نمیتوانست رتبه بندی شود به خاطر نام تجاری اش اگرچه نام تجاری قابل تشخیص بود. این معمولا نشانه ای از جرایم مهم دستی یا مسائل فنی جدی است. من نامه ای به یکی از کانتکت های گوگلم نوشتم و در عرض 24 ساعت انها روی صفحه سوم قرار گرفتند بعد از چندین ماه روی صفحه ی یازدهم بودن.این مورد پیچیده است هرچند ماهم مسایل فنی برای تعمیر پیدا کردیم. پس از دو هفته تعمیر آنها ،آنها در صفحه اول ظاهر شدند. بنابراین گفتن اینکه آیا یک پنالتی مخفی وجود دارد یا اینکه مسایل فنی مقصر هستند دشوار است. من فکر میکنم که این یک تصادف بود هرچند که آنها پس از سوال من از صفجه 11 به صفحه 3 پریدند.
در یک مورد دیگر، با یک کارمند Google در ارتباط با یک سایت تماس گرفتم که واقعا احساس می کردم که آن غیرعادلانه سرکوب شده بود.روز بعد مثل این بود که از بین رفته بود.
در تصویر زیر آیا میتوانید بگویید که کی آن اتفاق افتاد؟

پنالتی شدن سایت

حساب شده بوسیله بخش برسی سایت توسط ahrefs

با این حال اینها واقعا نادر هستند. اگر احساس می‌کنید که سایت شما توسط گوگل سرکوب شده است، بسیار بعید استدکه یک پنالتی پنهان وجود داشته باشد که شما از آن بی‌اطلاع باشید. تقریبا در هر مورد مسایل کیفیت دیگری وجود دارد. اگر شما با  بروز رسانی کیفیت در سال 2017 و پس از آن تحت تاثیر قرار گرفتید، من به شدت توصیه می کنم به راهنمای ارزیابهای کیفیت گوگل مراجعه کنید برای سرنخ هایی تا بدانید چه چیز هایی را باید اصلاح کنید که بتوانید کیفیت خود را بهبود ببخشید.

 

امروزه چه چیزی بیشتر باعث پنالتی شدن سایت می شوند؟

با در نظر گرفتن جرایم دستی مختلفی که گوگل میتواند انجام دهد ،کدام موارد شایع ترین هستند؟

بیشترین پنالتی این روزها از تلاشهای پرخاشگرانه برای بهینه سازی است. اگر یک پنالتی دستی برای لینک های غیر طبیعی دریافت کنید، معمولا به این دلیل است که شما در حال خرید لینک یا ایجاد طرح های لینک در مقیاس بزرگ هستید.

 

نکته جانبی: شما می توانید به کمک را هنمای کنسول گوگل لینک های که قواننین را نقض می کنند را بشناسید

 

 نوع دیگری از پنالتی که می تواند به شما داده شود یک پنالتی محتوای بی کیفیت و کم ارزش محسوب می‌شود. اینها معمولا زمانی داده می شود که یک سایت دارای تعداد زیادی از صفحات doorway با محتوی بی کیفیت و کم ارزش است که فقط برای دلایل SEO وجود دارد. با این حال ، بسیاری از اینها به عنوان صفحات باکیفیت پایین توسط الگوریتم ها در حال حاضر گیر می‌افتند، بنابراین به اندازه گذشته پنالتی محتوی بی کیفیت و کم ارزش نمیبینم.


من می‌گویم که در حال حاضر تقریبا همه جرایم گوگل به این دلیل ارائه شده‌اند که مالک سایت به سختی تلاش می‌کند که گوگل را دستکاری کند. پنج یا شش سال پیش من شاهد بسیاری از پنالتی‌ها بودم که نتیجه استخدام شرکت های فقیر SEO توسط صاحبان خوب و شریف تجارت بود که لینک های غیر طبیعی بوجود می‌آوردند. اما در حال حاضر، اغلب این نوع لینکها توسط پنگوین نادیده گرفته می‌شود. به این ترتیب، اگر یک پنالتی مربوط به لینک دریافت کنید، معمولا می‌دانید که مستحق آن هستید.

راه حل کلیدی: کارهای مشکوک را متوقف کنید


آیا حملات SEO منفی منجر به جرایم دستی می شود؟

اگر وب مسترها هیچ ارتباطی با لینک های غیر طبیعی برای وب سایت خود نداشتند چه؟
اگر رقبای خود این لینک های اسپم را به عنوان یک حمله سئو منفی برای تنزل رتبه سایت رقیب ساختند چه؟

 

به نظر من، نادر است که حمله های SEO منفی منجر به پنالتی دستی شود. اگر یک سایت یک پنالتی دستی را پس از موجی از لینک های SEO منفی که به آن اشاره میکند دریافت کند، تقریبا همیشه معلوم می شود که سایت نیز در بسیاری از لینک بیلدینگ(لینک سازی)های خود نقش داشته است.
این همیشه موضوعی بحث انگیز است. من صدها مورد را بررسی کرده ام که در آن صاحب سایت احساس کرد قربانی SEO منفی شده است. تقریبا در تمام این موارد، من احساس نکردم که حمله های SEO منفی به آنها صدمه زده است.
من می گویم که برای اکثر سایت ها، اگر شما توسط حمله ای از لینک های اسپم مورد حمله قرار گرفتید، می توانید آنها را نادیده بگیرید. با این حال، من همچنان لینکهایی مثل این را غیرفعال می کنم (  disavow links )  اگر موارد زیر برقرار باشد:
•    اگر سابقه خود را از لینک های خود ساخته شده برای اهداف SEO در گذشته داشته باشید.
•    اگر شما در یک بازار عمودی مانند کازینو،فیلم های مستهجن یا دارویی هستید من معتقدم که الگوریتم های سختتری در این جایگاه ها وجود دارند که میتوانند SEO منفی را کمی موثر تر کنند.
•    اگر شما کاهشی را در ترافیکتان ببینید که با حمله ی لینک ها منطبق باشد و دلیل دیگری برای افت ترافیک وجود نداشته باشد.
بنابراین اگر شما از کمی SEO کلاه سیاه استفاده کنید،SEO منفی از رقابت کلاه سیاه شما ممکن است توجه لازم را به وب سایت شما جلب کند. آیا این یه علامت دیگه برای  ترک کلاه سیاه  نیست ؟

TL;DR: it’s unlikely. 😉

 

آیا پنالتی های مادام العمر وجود دارند؟

من واقعا کنجکاو بودم که آیا پنالتی ها می توانند برداشته شوند.
ماری،آیا گوگل میتواند کینه به دل نگه دارد؟

من مواردی را دیده‌ام که در آن‌ها یک نام دامنه خریداری می‌شود و سایت جدید قادر به رتبه‌بندی نیست چرا که دامنه قبلا یک پنالتی اسپم خالص داده شده بود. با این حال ، آن‌ها معمولا به راحتی می‌توانند با یک درخواست تجدید نظر حل شوند.
گوگل گفته که بلک لیستی از دامنه ها ندارد. اگر در گذشته پنالتی داشته‌اید و کار درست را انجام داده تا پنالتی را از بین ببرید، پس سایت شما نباید بیشتر سرکوب شود.
با این حال، در اغلب موارد هنگامی که شما سایت را پاکسازی میکنید، چیزهایی را که قبلا به صورت مصنوعی رتبه بندی سایت شما را نگه داشته بودند حذف میکنید. اگر قبلا #1 بنا بر قدرت paid link ها(به لینک هایی گفته می شود که شما برای دریافت آن ها پول پرداخت کرده اید و بسیار به سئو سایت کمک می کنند) بودید، حذف این paid link ها باعث این نمیشود که دوباره به رتبه اول جهش کنید. اگر قبلا در چندین شهر رتبه بندی شده بودید زیرا صفحات doorway با محتوی بی کیفیت و کم ارزش ایجاد کرده بودید، احتمالا قادر نخواهید بود این رتبه‌بندی‌ها را پس از یک پنالتی محتوای بی کیفیت و کم ارزش بازیابی کنید.
به عنوان مثال، گاهی اوقات به نظر می رسد دامنه برای همیشه توسط گوگل سرکوب شده است، اما واقعا، آنچه رخ داده است این است که گوگل حقه ها و روزنه هایی را که برای آن رتبه بندی خوب را ممکن میساخت بسته است.

 

من تحقیقاتی انجام دادم و در جلسه AMA جان مولر در سایت Reddit  شرکت کردم که او در آن برای پاسخ دادن به تعداد زیادی سوال جالب زمان می‌ گذارد. این چیزی است که او می‌گوید:

 

هیچ دکمه ریستی برای یک دامنه وجود ندارد، ما حتی آن را به صورت داخلی نداریم، بنابراین بررسی دستی نمیتواند چیزی را تغییر دهد. اگر تاریخچه ی بدی در ارتباط با آن وجود داشته باشد، یا باید با آن زندگی کنید،تا حد ممکن پاکسازی کنید یا به یک دامنه متفاوت بروید. من متوجه می شوم که می تواند دردسر باشد، اما در هر گونه کسب و کاری یکسان است، تمیز کردن یک نام/ شهرت بد می تواند کار زیادی ببرد و سخت است که قبل از پایان بگوییم که ارزش آن را داشته یا خیر.

John Mueller
John Mueller, Webmaster Trends Analyst, Google


ظاهرا برخی موارد غیر معمول وجود دارد که ثبت یک دامنه جدید آسان تر از پاکسازی اشفتگی مرتبط با مورد قدیمی است.

 

چگونه می توان شناسایی کرد که سایت شما فیلتر شده یا پنالتی ؟

هنگامی که شما باید بدانید که آیا وب سایت شما فیلتر یا پنالتی شده‌است، ماری توصیه می‌کند که تنها چند عامل اصلی را بررسی کنید:

من موارد زیر را توصیه می‌کنم:
•    GSC -->search traffic-->manual actions  را چک کنید تا مطمعن شوید پنالتی دستی ندارید.
•    مطمعن شوید که کد ردیابی گوگل آنالیتیکس به درستی کار میکند.
•    اگر شما شاهد افت در پیج رنک چکر ها هستید ، رتبه‌بندی خود را به صورت دستی بر روی یک مرورگر ناشناس چک کنید تا ببینید آیا رتبه‌بندی‌ها واقعا پایین هستند یا نه.
•    دقت کنید که به ترافیک ارگانیک گوگل نگاه میکنید و نه همه ترافیک. من چندین مورد داشته‌ام که در آن یک سایت به دلیل افت ترافیک با من تماس گرفته‌است، در حالی که در واقع تمام آنچه اتفاق افتاد این بود که آن‌ها در حال اجرای تبلیغات کلیکی بودند.

 

از دست دادن جایگاه سرچ ارگانیک و در نتیجه ترافیک لزوما نشان دهنده این نیست که وب سایت شما به صورت الگوریتمی فیلتر شده است.


شما میتوانید به سادگی توسط رقبای خود در نتایج سرچ ارگانیک عقب افتاده باشید.


این بسیار رایج است که یک سایت ممکن است فکر کند که آنها پنالتی شده اند،زمانیکه واقعا مسله این است که یک رقیب در حال پیروز شدن بر آنهاست. و اغلب، بسیار سخت است که سایت خود را با رقبا به صورت عینی مقایسه کنید.
به عنوان مثال، بروز رسانی الگوریتم 9 مارس 2018 را دریافت کنید. گوگل تایید کرد که این یک بروز رسانی بود که سایت های با کیفیت بالا را پاداش میداد. این یک بروز رسانی الگوریتم تنزل رتبه نبود. به همین ترتیب، اگر شما در 9 مارس افت هایی را دیدید، این به این معنی نیست که شما به دلیل کیفیت پایین تنزل رتبه پیدا کردید، بلکه سایت های دیگر ترفیع داده شده اند.

 

به عنوان مرجع، در اینجا به اطلاعات بیشتر در مورد به روز رسانی الگوریتم ماری اشاره شده است.

با عرض پوزش برای متوقف کردن، ماری ...

اما حتی پس از آن شما میخواهید که به صورت منتقدانه سایت خود را ارزیابی کنید تا بفهمید که چطور می‌توانید آن را به بهترین شکل خود تبدیل کنید.
وقتی ما به سایت هایی نگاه میکینم که افت دیده اند دوست داریم که به آنهایی که در میان رقبای خود پیشرفت کرده اند هم نگاه کنیم. گاهی اوقات واضح است که یک سایت خاص ناگهان شاهد موفقیت است. در صورتی که این مورد باشد، ما به آن نگاه می کنیم و می گوئیم:چرا من این سایت با رتبه #1 جدید را به سایت رتبه #1 قبلی ترجیح میدهم؟معمولا پاسخ به این سوال واضح است.

اگر هیچ رقیب آشکاری وجود نداشته باشد که به عنوان برنده به چشم بخورد، در عوض،به نظر برسد که همه شما را شکست میدهند این می تواند نشانه ای از این باشد که سایت شما (یا شاید صفحه شما) به علت کیفیت پایین تنزل رتبه پیدا کرده است.

این معمولا واضح نیست که آیا شما مشکلاتی دارید یا خیر . و در نهایت پاسخ همان است: هر کاری که می‌توانید برای پیشرفت کردن بنابر کیفیت انجام دهید. این روزها نادر است که شما بتوانید افتی در ترافیک را با پیدا کردن و تعمیر یک مدرک غیر قابل انکار تعمیر کنید. در اغلب موارد، شما قادر نخواهید بود چند صفحه را حذف کرده یا وابستگی این لینک ها را به سایتتان رد کنید یا تغییر جزیی بدهید و دوباره به یک رتبه‌بندی خوب دست پیدا کنید. برای بازیابی کیفیت شما نیاز دارید که بهبود های جامعی را انجام دهید.

 

برای مطالعه بیشتر لینک های زیر را نگاه کنید:

 

نحوه تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک شما برای مسایل احتمالی؟

"لینک های غیر طبیعی" به یک وب سایت یکی از شایعترین علل پنالتی است.
اگر این اخطاریه را مشاهده میکنید باید از تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک خود شروع کنید.
اغلب انکر تکست های نامربوط یا بیش از حد بهینه سازی شده و تعداد زیادی بک لینک از سایت هایی با کیفیت پایین مواردی است که نیازمند توجه شماست.
در پایین یک فرایند بیش از حد ساده شده توسط ماری هینس است،که در آن پیشنهاد میکند که با تجزیه تحلیل پروفایل انکر تکست شروع کنید:

من معمولا با نگاه کردن به پروفایل انکر تکست ها شروع میکنم.به طور معمول،خواهید دید که بیشتر لینکها URL یا انکسر تکست نام تجاری هستند اما اگر یک سایت به شدت در لینک بیلدینگ دستی ساخته شده دخیل بوده است، شما معمولا تعداد بسیار زیادی از انکر تکست کلمه کلیدی را مشاهده می کنید:

 

تحلیل انکر تکست

گزارش انکر ها در Ahrefs Site Explorer


با این حال مهم است که توجه داشته باشید که این فقط یک اصل کلی است.اگر سایت شما دارای تعداد زیادی لینک انکر کلمه کلیدی باشد ، این میتواند بسیار خوب باشد. اما اگر شما آنها را دارید زیرا این پیوندها را ایجاد کرده اید، این یک مشکل است.

 

سپس او این کار را با یک انالیز پروفایل بکلینک توصیه میکند:

سپس کاری که من معمولا انجام میدهم دسته بندی لینک های سایت با نگاه کردن به یک لینک از هر دامنه و سپس "do follow" را کلیک کردن.

 

تحلیل بک لینک ها


سپس من این لیست را صادر می‌کنم و آن را به ابزاری که خودم ساخته ام آپلود می‌کنم که لینک ها را با بلک لیست من چک می‌کند. بلک لیست من یک لیست شخصی است که من طی سال‌ها حسابرسی صدها هزار لینک آنرا به وجود اورده ام. من درخواست‌های زیادی از طرف افرادی داشته‌ام که مایل به اضافه کردن تصمیمات مربوط بهdisavow  خود به این فهرست هستند.اما، من متوجه‌شده‌ام که من به تصمیمات هیچ‌کس در مورد disavow کردن اعتماد نکنم. به این ترتیب، این بلک لیست من شامل دامنه هایی است که من از آنها بازدید کرده ام و من میدانم تقریبا همیشه میخواهم آنها را disavow کنم.


اگر شما میخواهید یک دامنه را با بلک لیست من چک کنید به اینجا سر بزنید.من همچنین یک ابزار دارم که یک ابزار پولی است که به شما اجازه می دهد لیست کامل URL ها یا دامنه های یک سایت را آپلود کنید و ببینید کدام یک از اینها در لیست سیاه من قرار دارد.


من لینک های Ahrefs Site Explorer را به این ابزار اپلود کردم و معمولا میتوان احساس خوبی علی رغم اینکه مشکل لینک برای یک سایت چقدر جدی است به دست اورد.
اگر من تصمیم بگیرم یک حسابرسی کامل را برای یک سایت انجام دهم، پس من یک ابزار اختصاصی دیگر دارم که من برنامه اش را به گونه ای نوشتم که در آن لینک‌هایی از چندین منبع از جمله Ahrefs، GSC،moz ،Majestic را آپلود می‌کنم و یک spreadsheet (صفحه گسترده) برای من ایجاد می‌کند تا از آن برای حسابرسی استفاده کنم. spreadsheet (صفحه گسترده) نشان می‌دهد کدام یک از آن‌ها در بلک لیست من هستند، کدام یک را می‌توانم نادیده بگیرم، کدامیک قبلا disavow شده و بسیار بیشتر.


با این حال باید ذکر کنم که من به اندازه گذشته حسابرسی لینک ها را انجام نمیدهم. الان که پنگوین لینک ها را نادیده میگیرد اگر شما disavow کنید شما  دارید از گوگل تقاضا میکنید که لینک هایی را نادیده بگیرد که در حال حاضر نادیده گرفته شده اند. اما، من اعتقاد دارم که الگوریتم های دیگری وجود دارند که می توانند سایت هایی را که دارای تعداد زیاد لینک های غیر طبیعی هستند، تنزل رتبه دهند.
من گاهی اوقات وضعیتی مانند این را مشاهده می کنم که در آن ما disavow میکنیم و پس از آن شاهد بهبود ترافیک ارگانیک هستیم. برای این سایت، ما بیش از 1500 دامنه که شرکت لینک هایی برای اهداف SEO ایجاد کرده بود را disavow کردیم.

دیس کردن دامنه بی کیفیت

 

ممکن است که disavow دلیل این بهبود ترافیک ارگانیک باشد زیرا یک بهبود فصلی نبود. اما ما بر مسایل دیگر کیفیت هم کار میکردیم بنابراین اثباتش سخت است.

 


من با ماری در این موضوع هم عقیده هستم - هنگامی که به گزارش بک لینک خود در ahrefs نگاه میکنید، یک فیلتر برای do follow تنظیم کنید، صفحاتی که به وب سایت شما لینک میشوند را باز کنید و انها را به صورت بصری تخمین بزنید.
وب سایت‌هایی که به خاطر ارتباط دادن ایجاد شده‌اند معمولا به راحتی قابل‌ تشخیص هستند. محتوای صفحات آن‌ها خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد، تصاویر آشفتگی کلی خواهد بود و آن‌ها به سختی برای دست کم چند کلمه کلیدی در گوگل رتبه بندی خواهند شد.

 

 

یادداشت ویراستار
ما اخیرا ستونهای "Traffic" و "Keywords" را به گزارش های بک لینکمان اضافه کردیم که به شما بینش بهتر در پیوند دادن صفحات بدهیم.

ترافیک بک لینک به سایت

 


اما به خاطر داشته باشید: نرخ پایین دامنه و ترافیک ارگانیک ضعیف همیشه کیفیت پایین وب سایت را نشان نمی‌دهند.
این می‌تواند این باشد که وب سایت جدید است، و ممکن است در طول زمان به یک نمونه قوی تبدیل شود.
اما هنگامی که یک وب سایت ارتباطی دارای نرخ پایین دامنه ، طراحی و رابط کاربری زشت ، محتوای کم کیفیت و عدم وجود ترافیک ارگانیک است، این امر باید پرچم ها را بالا ببرد.
اگر از کیفیت صفحه ارتباطی راضی نیستید و یا می‌دانید که لینک طبیعی نیست، آن را به یک لیست  disavow  در Ahrefs اضافه کنید.
شما می‌توانید به راحتی این لیست را صادر کرده و آن را به ابزار لینک‌های disavow گوگل آپلود کنید.

 

 


اقدامات لازم برای رفع پنالتی سایت

برای برداشتن یک پنالتی از وب سایت تان، باید اقدام‌های لازم برای اصلاح مشکلات مشخص‌شده در بخش پیام(های) جرایم دستی GSC را انجام دهید.
"لینک های غیر طبیعی " به سایت شما تنها پنالتیی است که ریشه اش در خارج از وب سایت شماست.
برای بازیابی، شما باید از شر این لینک ها خلاص شوید.
و برای انجام این کار ، شما باید درخواست حذف لینک را به وب سایت‌ها ارسال کنید.حقیقتا Disavow کردن لینک ها ممکن است کافی نباشد.

کاری که ماری بر روی این پروسه انجام میدهد:

امروزه من فقط درخواست حذف این لینک ها را زمانی انجام میدهم که سایت پنالتی دستی داشته باشد.در این حالت باید مدارکی که نشان دهد شما سخت کار کرده اید تا تاکتیک های قدیمی لینک بیلدینگ را پاکسازی کنید به گوگل نشان دهید. اما اگر شما نگران این هستید که لینک ها به صورت الگوریتمی به شما ضربه بزنند ،disavow کردن کافی است. استثنا برای لینکهایی است که به راحتی کنترل می شود. اگر شما به راحتی می توانید لینک را حذف کنید، آن را انجام دهید و نه اینکه disavow کنید.

 

اما مسئله پرزحمت ارائه ی درخواست تجدیدنظر چیست؟
به طور خلاصه، دقت کنید که هر گامی که برای رفع مشکلات ذکر شده استفاده می‌کنید را ثبت کنید.
شما زمانی که درخواست تجدید نظر و همچنین نتایج خود را ارسال می‌کنید باید تلاش خود را برای رسیدگی به همه مسائل وب سایتتان نشان دهید.


چیزی که گوگل در مورد این موضوع میگوید:

قبل از استفاده از ابزار Disavow، باید تلاشی صادقانه انجام دهید تا بک لینک ها را حذف کنید. همچنین ممکن است مفید باشد که تلاش هایتان برای حذف این لینک هارا مستند کنید.به سادگی disavow کردن تمام بک لینک ها بدون تلاش برای حذف آنها میتواند باعث رد در خواست شما شود.


اگر نمی‌توانید یک لینک به وب سایت خود را حذف کنید ، چون نمی‌توانید به وب مستر دسترسی پیدا کنید، صفحه ارتباطی یا دامنه را disavow کنید، اما در درخواست تجدید نظر خود توضیح دهید که چرا این کار را انجام دادید.
اگر پنالتی ناشی از مطالب ضعیف یا سرهم شده باشد، مدارک بازسازیتان را آماده کنید. نشان دهید چه محتوایی را حذف کرده‌اید و به جای آن چه چیزی اضافه کرده‌اید.
اگرچه شما بیش از یک فرصت دارید تا درخواست تجدید نظر را ارسال کنید ،اما دوباره قبل از ارسال آن چک کنید که تمام مشکلات شناسایی‌شده را بررسی کرده‌اید.
به یاد داشته باشید که وب سایت شما توسط انسان‌ها دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت، نه از طریق الگوریتم‌های ماشین.
شما باید متقاعد شوید "جرایم دستی" به صورت دستی برداشته خواهد شد.

 

نظرات نهایی در مورد پنالتی گوگل

همانطور که در این پست دیدید، وب سایتها اغلب از جرایم و فیلترهای گوگل بدلیل محتوای با کیفیت پایین و روش‌های نهان SEO رنج می‌برند.
اگر می‌خواهید وب سایت خود را ضد گلوله درست کنید، دقت کنید که دستورالعمل‌های کیفیت گوگل را انجام دهید و پروفایل لینک آن طبیعی باشد.
به غیر از این از بر سایت خود برای هک شدن نظارت کنید تا محتوی هک شده را به سرعت پاک کنید و از اسپم ایجاد شده روی وبسایتتان توسط کاربران جلوگیری کنید.
اگر نتوانستید یک پنالتی را اداره کنید یک مختصص مانند ماری را دعوت کنید.

 

مرجع اصلی این مقاله سایت ahrefs می باشد

 

اگر این مقاله را مفید می دونید آن را از طریق ایکن های زیر به اشتراک بذار و در وب سایت/وبلاگ خودتان به ما لینک بدهید 😉