6 راهکار با ارزش تولید محتوا در بازاریابی محتوایی و نحوه دقیق ایجاد لینک به آنها
آیا در به دستآوردن لینک برای سئو سایت خود مشکل دارید؟ پس احتمالا چیزی در وبسایت خود ندارید که ارزش لینک شدن را داشته باشد.
حقیقت آن است که: "انواع" خاصی از محتواها وجود دارد که نسبت به بقیه، لینکهای بیشتری به دست میآورند.
این موارد با نام "سرمایههای لینکشدنی" شناخته میشوند.
در اینجا میبینیم که نمایه (Profile) بک لینک (Backlink) یک سرمایه لینکشدنی (بسیار) موفق به چه شکل است:
این پروفایل لینکی تحت عنوان "13 دلیل علاقه مغز شما به اینفوگرافیک" بوسیله NeoMam است.
کاملا تاثیربرانگیز است، درست است؟!
اما "سرمایههای لینکشدنی" تنها برای جذب لینکها ایجاد نمیشوند. مزایای دیگری نیز دارند که از جمله این مزایا میتوان به اشتراکات اجتماعی، آگاهی برند، کسب درآمد و موارد دیگری اشاره کرد.
در این مقاله ما به این مسئله میپردازیم که چه محتوایی میتواند به عنوان "سرمایههای لینکشدنی" عمل کند، چطور میتوانید چنین محتواهایی را خودتان ایجاد کنید و چطور میتوانید لینک به آنها را به دست آورید.
بیاید با هم ببینیم!
یک "سرمایه لینکشدنی" چیست؟
"سرمایه لینکشدنی" در بازاریابی محتوا، یک محتوا است که هدفدار با قصد جذب لینک تولید شده است – معمولا از وبسایتهای دیگر به وبسایت شما.
چون مردم به ندرت به محتواهای تجاری لینک میدهند، "سرمایه لینکشدنی" تقریبا هیچگاه صفحات محصولات یا محتوای تجاری نیست.
برخیها هم "سرمایههای لینکشدنی" را با قصد رتبهبندی برای واژههای کلیدی با حجم استفاده بالا ایجاد میکنند. اما اینکار تنها زمانی عملی است که همپوشانی بین موضوع "سرمایه" شما و یک یا تعداد بیشتری از واژههای کلیدی پر استفاده داشته باشد (که همیشه اینطور نیست).
برخی مزایای جذب لینک:
1 . افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک (به دیگر صفحات سایت شما):
سرمایههای لینکشدنی میخواهند تا تعداد زیادی "سرمایه لینکی" را جذب کنند که شما میتوانید سپس آن را به دیگر صفحات سایت شما از طریق لینکهای داخلی توزیع کنید. اینکار میتواند به آن صفحات کمک کند تا رتبه بالاتری را برای عبارتهای جستجوی هدف خود پیدا کنند.
2 . افزایش ترافیک ارجاعی:
لینکها به افراد کمک میکنند تا راهشان را در وب پیدا کنند. پس، اگر از دیگر وبسایتهای با ترافیک بالا به سایت خود لینک بگیرید، احتمالا ترافیک ارجاعی افزایش مییابد.
3 . افزایش نمایش و وابستگی به برند:
تصور کنید برند شما (مثلا Ahrefs) در سایت شما، درباره برخی از شناخته شدهترین و پرترافیکترین وبسایتهای صحبت کرده باشد. شرکتهای PR برای چنین امتیاز ویژهای با هزینه کمی شما را مورد حمایت قرار میدهند. اما این دقیقا همان چیزی است که وقتی "سرمایه لینکشدنی" محبوب ایجاد میشود، اتفاق میافتد. این موضوع کمک میکند تا کلمات درباره برند تان را گسترش دهید و سبب میشود مصرفکنندگان برند شما را با چیزهایی جالب همراه سازند.
در اینجا مثالی عالی از تولید محتوا به عنوان "سرمایه لینکشدنی" خیلی ساده آورده شده است که به خوبی عمل کرده است و توانسته میزان زیادی لینک را جذب کند.
وقتی این اینفوگرافی منتشر شد، تعداد دامنههای ارجاعی به آن مثل یک موشک پرواز کردند!
این صفحه حالا به سبب رتبههای شیرین واژههای کلیدی خود، حدودا 1500 بازدید در ماه را از جستجوی ارگانیک دارد.
همچنین میتوانید رشد ماندگاری را از زمان انتشار این اینفوگرافی در ترافیک جستجوی ارگانیک در گستره سایت ببینید.
پینوشت. ما ادعا نمیکنیم که این اینفوگرافی به تنهایی در این میزان افزایش در ترافیک جستجوی ارگانیک گستره سایت نقش داشته است. ما نمیتوانیم چنین چیزی بگوئیم. متغیرهای زیادی در این امر نقش دارند. اما قطعا به این موضوع کمک کرده است.
اما چه چیزی یک "سرمایه لینکشدنی" را خیلی لینکشدنی میکند؟
اول باید بفهمید که چرا افراد دوست دارند به چیزهای مختلف لینک دهند. اگر میتوانید آن را بفهمید، سپس میتوانید شروع به ساخت "برانگیزانندههای لینکی" به محتوای خود کنید.
در اینجا دلایلی را که افراد به محتوا لینک میکنند را بیان میکنیم:
- راهحلی برای مسئلهای خاص فراهم میکند؛
- زاویه دیدی منحصر به فرد به یک موضوع خاص دارد؛
- به نقطهای برمی گردد که آنها سعی در ساختنش دارند (در مقاله موجودشان)؛
- چیزی است که برای مخاطبانشان جالب است.
برای مطالعه بیشتر لینک های زیر را ببینید:
- Deconstructing Linkbait: How to Create Content That Attracts Backlinks
- 13 Reasons Why Your Brain Craves Infographics
اما قبل از اینکه به سراغ "انواع" سرمایهها برویم، مهم است که درک کنیم سرمایههای لینکشدنی به سادگی لینکها را جذب نمیکنند – برای رخ دادن چنین چیزی باید آن را ترویج (Promote) دهید.
به همین دلیل است که من در کنار هر "نوع" سرمایه لینکشدنی، راهنمایی کوتاهی از نحوه ساخت بکلینکها در ادامه آورده ام.
اما شاید هنوز در این فکر هستید که:
"چرا من باید یک "سرمایه لینکشدنی" ایجاد کنم ... نمیتوانم فقط به جای آن محتوای "معمولی" خود را ترویج دهم؟"
البته که میتوانید. ولی نکته حیاتی در اینجاست:
سرمایههای لینکشدنی ROI بسیار بالاتری در تلاشهای شما برای ترویج دارد چون آنها را با در نظر گرفتن جذب بکلینکها ایجاد کرده اید. یا به بیان ساده تر، شما زمان راحت تری برای ساخت بکلینک به یک "سرمایه لینکشدنی" را مثلا نسبت به صفحه تجاری الکترونیکی دارید.
خوب بدون هیچ مطلب اضافه ای، به بهترین انواع سرمایههای لینکشدنی که میتوانید ایجاد کنید میپردازیم (مطابق با اهداف و منابع شما).
1 . اینفوگرافیکها، گیفوگرافیکها و مپوگرافیکها
اینفوگرافیکها هنوز در بحث تولید محتوا به عنوان "سرمایههای لینکشدنی" یکی از محبوبترین شکل محتوا است. و دلیل آن هم ساده است: آنها میتوانند لینکهای زیادی را جذب کنند.
در اینجا مپوگرافیکی ساده آورده شده است که از 160+ دامنه ارجاعی لینک جذب کرده است:
برای مطالعه بیشتر لینک زیر را ببینید
اما باید بگوییم که اینفوگرافیکها همیشه بهترین گزینه نیستند. شما فقط باید زمانی از اینفوگرافیکها استفاده کنید که بهتر باشد محتوا را در شکلی با ظاهر بصری بالایی ارائه کنید.
در اینجا برخی از بهترین نمونهها از انواع گرافیکی را میبینید:
Your State’s Favorite Reality TV Show (مپوگرافیک) – 218 بکلینک از 78 RD (دامنه ارجاعی).
The Periodic Table of SEO Success Factors (اینفوگرافیک) – 8600 بکلینک از 2300 RD.
How a Car Engine Works (گیفوگرافیک) – 4700 بکلینک از بیش از 570 RD.
Simple Science of Food and Wine Pairing (اینفوگرافیک) – 408 بکلینک از 107 RD.
Cheetah: Nature’s Speed Machine (گیفوگرافیک) – 741 لینک از 139 RD.
13Reasons Why Your Brain Craves Infographics (اینفوگرافیک تعاملی) – 21700 لینک از 1300 RD.
اما چطور از این نوع سرمایهها لینک بسازید؟
چند ایده را در انجا بیان میکنیم:
الف . به سایتهای مناسب با هدف خود سر بزنید (که به طور مرتب و فعال، اینفوگرافیک منتشر میکنند)
تصور کنید لیستی از وبسایتهایی را مناسب هدف خود داشتید که در X ماه گذشته از اینفوگرافیکها بهره برده است.
انتظار خوبی خواهد بود، درست است؟
در اینجا بیان میکنیم چطور به طور دقیق چنین چیزی ایجاد کنید:
واژه کلیدی مورد نظر خود را در تحقیق محتوا وارد کنید (مثلا SEO، ساخت لینک و غیره). سپس [Infographic] را در نقل قول به آن اضافه کنید.
"در عنوان" (in title) را به عنوان مکان واژه کلیدی انتخاب کنید.
جستجو را بزنید.
سپس لیست را به گونهای فیلتر کنید که نتایج 12 ماه گذشته نمایش داده شود. و از بین گزینههای موجود، تیک گزینه “one article per domain” ["یک مقاله از هر دامنه"] را فعال کنید.
پینوشت. میتوانید محدوده زمانی کمتری را انتخاب کنید. اما با اینکار نتایج کمتری نمایش داده میشود.
اگر این کار را برای عبارت "SEO" انجام دهید، فهرستی از بیش از 130 وبسایت نمایش داده میشود که در 12 ماه گذشته اینفوگرافیکهای مشابهی را ارائه کردهاند.
به این وبسایتها بروید و اینفوگرافیک/مپوگرافیک/ و غیره خود را برگزینید.
نکته مهم: خودتان را محدود نکنید
اگر سرمایه شما به اندازه کافی کیفیت بالایی دارد، میتوانید آن را به سایتهایی که به آن موضوع کلی علاقه دارند، ارئه دهید. ممکن است آنها از آن بهره ببرند و به آن لینک دهند حتی اگر به طور معمول اینفوگرافیک ارائه نکنند.
نکته مهمی دیگر:
تمام فیلترها را از بین ببرید (آنهایی را که در بالا تعیین کردیم). سپس آنها را بر حسب تعداد دامنههای ارجاعی مرتب کنید.
اینکار برای پیدا کردن ایده برای اینفوگرافیکهای حیرت انگیزی که احتمالا لینکهای بیشتری جذب کنند عالی است.
"40 تا از معمولترین اشتباهات ساخت لینک" ، نظرتان چیست؟
یا حتی میتوانید گرافیکهای “skyscraper" را ببینید که تعداد زیادی لینک دارند ... باز هم عالی نیست.
ب . اینفوگرافیکهایی که خود را در زمینه دیگری ثابت کردهاند پیدا کنید (سپس آنها را مطابق نیاز خود استفاده کنید)
در اینجا اینفوگرافیکی تحت عنوان “Reddit’s guide to ætness.” وجود دارد.
طبق جستجوگر سایت Ahrefs، این اینفوگرافیک 50 دامنه ارجاعی به خود دارد.
این مفهوم اینفوگرافیکی ثابت شده است که شما میتوانید آن را در تقریبا هر زمینهای کپی کنید.
- Reddit’s guide to SEO
- Reddit’s guide to Entrepreneurship
- Reddit’s guide to Photography
پس ایده کار را متوجه شدید.
و چون در یک راستا به خوبی عمل کرده است (یعنی تعداد زیادی لینک جذب کرده است)، شانس آن وجود دارد که این مفهوم در دیگر جهات نیز مورد قبول آنها باشد.
اما چطور بفهمید که اینفوگرافیکها در دیگر جهات نیز به خوبی عمل کرده اند؟
از جستجوگر محتوا به همان روشی که در تاکتیک قبلی بیان کردیم استفاده کنید. اما از واژه کلیدی غیرمرتبط با هدف خودتان استفاده کنید.
یا میتوانید سایتهایی مثل Visual.ly یا Pinterest را برای اینفوگرافیکهای محبوب در دیگر زمینههای جستجو کنید.
شما میتوانید از دایرکتوریهای اینفوگرافیک نیز کمی لینک اضافه به دست بیاورید
دایرکتوریهای اینفوگرافیکی (مثلا Visual.ly ) میتوانند تعدادی لینک بیشتر را برای گرافیکهای شما به همراه آورند – شما فقط باید کار گرافیکی خود را به آنها بدهید.
اگرچه متاسفانه این لینکها ارزش زیادی ندارند و بیشتر آنها بدون دنبالکننده هستند.
بنابراین، ما از این روش به عنوان تاکتیکی اصلی در سال 2018 حمایت نمیکنیم.
اما همچنان به عنوان تاکتیکی اضافی ارزشش را دارد، مخصوصا برای سایتهای نوظهوری که در حال حاضر هیچ لینکی ندارند.
2 . ابزارها و محاسبهگرهای آنلاین
ابزارها و محاسبهگرهای آنلاین قابلیت جذب لینکهای زیادی را دارند (و منظور من واقعا خیلی زیاد است).
برای اثبات آن، در اینجا پروفایل بکلینک برای تحلیلگر عنوان CoSchedule را میبینید:
بله درست خواندید – بیش از 16000 لینک از 3600 دامنه ارجاعی.
شایان ذکر است که موانع ورود به بازار با این نوع از محتوا بسیار زیاد است. شما یا باید بودجه کافی داشته باشید تا کدنویس/طراح/ غیره استخدام کنید. یا باید خودتان چنین مهارتهایی را داشته باشید.
در اینجا مثالهای عالی دیگری از ابزارها و محاسبهگرهای آنلاین را بیان میکنیم:
Adobe Shortcut Mapper (ابزار تعاملی) – بیش از 280 لینک از 130 RD.
Alcohol By Volume ABV Calculator (محاسبهگر) – 2300 لینک از بیش از 190 RD.
Coolors — The Super Fast Color Schemes Generator (ابزار تعاملی) – بیش از 154000 لینک از بیش از 5000 RD.
ProBlogger Jobs Board (تابلو مشاغل) – بیش از 100000 لینک از 3200 RD.
اما شما از چه تاکتیکهایی میتوانید برای ساخت لینک به آنها استفاده کنید؟
الف . ابزار/محاسبهگر خود را در صفحات وبی قرار دهید که درباره مسئلهای صحبت میکنند که ابزار شما آن را حل میکند
ابزارها و محاسبهگرها معمولا میانبرهایی را به مسائل پیچیدهتر فراهم میکنند.
برای مثال، "Alcohol By Volume ABV Calculator" را که در بالا ذکر کردم در نظر بگیرید.
این ابزار به آبجوسازهای خانگی این امکان را میدهد تا محتوی الکل آبجوهای خود را با استفاده از دو عامل محاسبه کنند: سنگینی اولیه (OG) و سنگینی نهایی (FG).
پینوشت. نیازی نیست دقیقا بدانید که این عبارتها به چه معناست. فقط این را بدانید که برای اکثر آبجوسازها مفهومی آشنا است.
بدون چنین ابزاری، آبجوسازها باید این عدد را به صورت دستی و با استفاده از فرمول ریاضی محاسبه کنند. این فرمول در وبسایتهای زیادی مورد بحث قرار گرفته است.
اینجا مثالی از thekitchn.com (DR86) است.
مطمئنم خوانندگان این مقاله لینکی را به محاسبهگر آنلاین بسیار مفیدی خواهند یافت. و فکر میکنم کاملا برای این بخش از پست مناسب است.
مدلی از آن در اینجاست:
اگر به وبلاگنویسی برسیم و پیشنهاد کنیم لینکی را به این محاسبهگر آنلاین اضافه کنند، احتمالا این کار معاملهای نسبتا ساده خواهد بود.
و جستجویی سریع در گوگل تعداد زیادی از صفحات وب را نشان خواهد داد که امیدهای بسیار خوبی را ایجاد میکند.
اما اگر شما اینکار را در "مقیاس" انجام میدهید، نیاز دارید تا این امیدها را بررسی و تحلیل و سبک و سنگین کنید، درست است؟
برای مطالعه بیشتر لینک های زیر را ببینید:
- 6 Actionable Web Scraping Hacks for White Hat Marketers
- 10 Google Sheets Formulas Every SEO Should Know
یا میتوانید پایگاه داده ما با بیش از 875 میلیون صفحه را با استفاده از تحقیق محتوا جستجو کنید و از نتایج خروجی بگیرید.
ب. ارتقاء پرداخت (با استفاده از PPC کم هزینه، مانند تبلیغات فیس بوک)
ابزارها و محاسبهگرهای آنلاین مفید میخواهند لینکهای زیادی را به صورت "طبیعی" جذب کنند.
چرا؟ چون آنها اغلب مسئلهای واقعی را حل میکنند که افراد در حال حاضر درباره آن صحبت میکنند – پس ایجاد یک لینک اضافی به راهحل (یعنی ابزار شما) طبیعتا گام بعدی خواهد بود.
اما یک چیز در اینجا وجود دارد: اگر کسی نداند ابزار/محاسبهگر شما وجود دارد، شما ابدا هیچگونه لینکی را جذب نخواهید کرد. (این مسئله برای هر سرمایه لینکشدنی صادق است.)
به همین دلیل است که ترویج با هزینه – با تبلیغات PPC، مثل تبلیغات فیسبوک – میتواند غیرمستقیم به میزان زیادی لینک منجر شود.
ما اینکار را برای تقریبا اکثر پستهایی که در وبلاگ Ahrefs منتشر میکنیم، انجام میدهیم.
و در نتیجه تعداد زیادی لینک جذب میکنیم.
نکته مهم. لینکهای صفحه منبع را با ابزارهای آنلاین خود به دست آورید.
ابزارها و محاسبهگرهای آنلاین را میتوان به اصطلاح "صفحه منبع" دسترسی نامید.
من وارد جزئیات این تاکتیک نمیشوم (چون تا به حال هزارن بار بیان شده است – به این لینک مراجعه کنید). اما اساسا شما صفحاتی را پیدا میکنید که به تعداد زیادی از منابع درباره موضوعی خاص لینک میدهند، مثل این:
سپس شما میرسید و ابزار یا محاسبهگر خود را برای ورود آماده میکنید.
این کار روشی عالی باری ساخت کمی لینک اضافی به ابزارها/محاسبهگرهای شما است.
3 . جایزهها و رتبهبندیها
برای اینکه جایزهها و رتبه بندیها مثل "سرمایه لینکشدنی" عمل کنند، باید میزان خاصی از اختیار و اعتبار در زمینه مد نظر خود داشته باشید.
بگذارید برایتان توضیح بدهم:
ما اخیرا فهرست رتبهبندی 65 مقاله تا از بهترین مقالات بازاریابی کل را داشتیم
اگرچه تنها برای چند ماهی فعال بود، ولی در حال حاضر میزان مناسبی از لینکها را جذب کرده است.
اما مسئله اینجاست: ما هیچگاه تمایل نداشتیم این یک "سرمایه لینکشدنی" باشد و آن را در این دسته قرار ندادیم. در واقع آن فقط یک پست معمولی قدیمی وبلاگ است؛ ما آن را تعاملی نساختیم یا نشانهای جایزهای پخش نکردیم، ما فقط فهرستی از رتبهبندی مقالات ایجاد کردیم.
اما چرا اینکار عملی شد؟
ساده است؛ چون ما شهرت خوبی در صنعت داریم. پس افراد از اینکه به اینجا رسیده بودند تشکر میکردند. (حداقل این چیزی است که ما فکر میکنیم.)
پینوشت. چون اینکار بسیار موفق بود و بازخورد خوبی داشت، ما به این فکر افتادیم تلاش بیشتری برای ارائه کارهایی مشابه با این محتوا داشته باشیم و تعدادی جایزه "رسمی" در آینده اجرا کنیم – آماده باشید. 
حال فرض کنید، من به جای آن، این کار مشابه از محتوا را روی وبلاگ شخصی خودم منتشر میکردم – وبلاگی که برای بیش از یک سال تعطیل بود.
آیا فکر میکنید کسی این "جایزه" را معنی دار ببیند؟ احتمالا نه.
هیچ اختیار/اعتباری ندارید؟ روشی سریع و جایگزین را در اینجا بیان میکنیم
100 فرد تاثیرگذار را در صنعت خود پیدا کنید و فهرست جایزهای را بر اساس رایهای آنها ایجاد کنید.
(اینکار مشابه آن چیزی است که ما در فهرست بیان شده در بالا با بهترین مقالههای بازاریابی کردیم. ما از صنعت SEO /بازاریابی نظرسنجی کردیم و نظرات آنها را به صورت تجمیعی ارائه نمودیم.)
این یک ترفند ساده است. اما کار می کند
در اینجا مثالهایی از جایزه/رتبهبندی را میبینید که تعداد زیادی بکلینک به دست آوردهاند:
- The Mashies (from Mashable) بیش از 930 لینک از 140RD.
- The Top 50 Travel Blogs بیش از 3400 لینک از بیش از 320 RD.
- Nomad List بیش از 36000 لینک از بیش از 3800 RD .
- The World’s Billionaires List 229000 لینک از بیش از 10600 RD.
و در اینجا چند تاکتیک را برای ساخت لینک به این سرمایهها بیان میکنیم:
الف . با هر کسی که جایزه "برد" در ارتباط باشید (یا کسی که در رتبهبندی شما بود)
ابزارها و محاسبهگرهای آنلاین زیادی وجود دارد، هیچ کس قرار نیست به جایزه/رتبهبندی شما لینک دهد اگر که نداند چنین چیزی وجود دارد.
پس با اطلاع دادن هر کسی که جایزه را "برد" یا در رتبهبندی شما بود، شروع کنید.
برای مثال، این پست از رایان استوارت به عنوان یکی از بهترین مقالات ساخت لینک در فهرست ما از بهترین مقالات بازاریابی قرار گرفت.
اما اگر ما این موضوع را به رایان اطلاع نداده بودیم، احتمالا او هرگز از حضور در چنین فهرستی خبردار نمیشد. (مگر اینکه او هشدارهایی ار لینکهای جدیدی در Ahrefs میگرفت.)
پس ما اینکار را کردیم.
این چیزی است که مدتی بعد در فیسبوک پست شد.
آیا رایان به این مقاله لینک داد؟ نه این بار.
اما چون رایان آن را با بیش از 8000 طرفدار خود در فیسبوک به اشتراک گذاشت، اطلاع رسانی پست در سراسر جامعه SEO و بازاریابی را افزایش داد.
شانسهایی به وجود آمد که اینکار غیرمستقیم به لینکهایی از دیگر وبسایتها منجر شود، مثل این:
نکته مهم. از صفحات خبری لینک بگیرید.
برخی وبلاگنویسها صفحه جایزه/خبری مثل این دارند:
اگر موردتان اینچنینی است، آنها را از آن با خبر کنید و به آنها پیشنهاد دهید تا اگر میخواهند آن را در صفحه جایزه شان اضافه کنند.
با احتمال 9 از 10 آنها این کار را (همراه با لینک دادن) میکنند.
ب . بگذارید طرفداران افراد/وبسایتهایی که برنده شدهاند بدانند (با استفاده از تبلیغات فیسبوک)
می دانم که تبلیغات فیسبوک (یعنی PPC) را پیشتر به عنوان تاکتیکی در بخش قبلی ذکر کردم.
اما این مورد تاکتیکی عمیقتر و خاصتر است که برای این نوع از سرمایههای لینکشدنی بهتر است.
بدین صورت که:
گهگاهی، افرادی که در فهرست شما حضور دارند، پست شما را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند (همان کاری که رایان استوارت با فهرست بهترین مقالات بازاریابی ما کرد). ولی گهگاهی آنها اینکار را نمیکنند.
اینجاست که تبلیغات فیسبوک وارد میشود.
در بخش "detailed targeting" در تبلیغات فیسبوک، صفحات مربوط که افراد/وبسایتهایی را که شما به آنها جایزه دادید را جستجو کنید.
برای مثال، ViperChill، Neil Patel و Copyblogger همه در فهرست بهترین مقالات بازاریابی ما حضور داشتند. پس ما میتوانیم طرفداران این صفحات در فیسبوک را هدف قرار دهیم.
سپس میتوانیم تبلیغی مثل این را به مخاطبان ما اجرا کنیم:
این کار عملی است چون افرادی که محتوای Glen Allsopp (ViperChill) را میپسندند ممکن است به خواندن محتوایی مشابه در دیگر وبلاگها مثل Ahrefs نیز علاقه داشته باشند.
و اگر آنها زمانی بخواهند فهرستی خوب از وبلاگها یا مقالات مرتبط با صنعت را در آینده ارائه کنند، احتمالا دوست دارند به صفحه شما لینک دهند.
4 . مطالعات و تحقیقات
مطالعات و تحقیقات معتبر در بعضی صنایع، دیوانه وار لینک جذب میکنند.
صنعت SEO/بازاریابی یک نمونه از این موارد است. در واقع، چهار تا از پنج صفحات با بیشترین لینک به آن در وبلاگ ما، مطالعات انجام شده هستند.
اما چرا این مطالعات لینکهای زیادی را جذب کردند؟ دو دلیل احتمالی این است:
1 . مردم به ما اعتماد دارند: Ahrefs برندی مورد اعتماد و شناخته شده در صنعت SEO/بازاریابی است. پس افراد به مطالعات ما اعتماد دارند. درنتیجه: بکلینکها زیادی داریم.
2 . ما دادهها و بینشهای منحصر به فردی ارائه میدهیم: کسب و کار ما بر دادهها بنا شده است، پس ما کوهی از آنها داریم. این موضوع مزیتی به ما در مقایسه با رقیبان ما میدهد – ما میتوانیم مطالعات داده محوری را با استفاده از دادههایی که هیچ کس دیگری به آنها دسترسی ندارد، ایجاد کنیم.
اما چه میشود اگر شما در صنعت تان شناخته شده نباشید؟ و چه میشود اگر کوهی از دادهها را در اختیار نداشته باشید؟
خوب، خبر خوب آن است که مجبور نیستید مطالعات یا پستهای تحقیقاتی را بر اساس میزان زیادی از دادهها (مثل ما) انجام دهید. در واقع، مطالعات شخصی نیز میتواند عملی باشد.
یک نمونه از آن در اینجاست که لینکهای به نسبت خوبی جذب کرده است.
و این هم تعدادی از چنین سرمایههایی است که تعداد زیادی از این لینکها را به دست آوردهاند:
How long does it take to rank in Google? (A study by Ahrefs) با 1800 لینک از بیش از 470 RD.
Ahrefs’ Study Of 2 Million Featured Snippets: 10 Important Takeaways بیش از 600 لینک از بیش از 330 RD.
On Page SEO: A (2M Keyword) Data Driven Analysis بیش از 350 لینک از بیش از 250 RD.
What we learned about “Long Tail” by analyzing 1.4 Billion keywords بیش از 400 لینک از بیش از 160 RD.
How to Rank Number One in Google: A Study of 1 Million Pages بیش از 430 لینک از بیش از 140 RD.
Which Types of Social Proof Work Best? [Original Research] بیش از 210 لینک از 96 RD.
اما چطور میتوانیم به چنین سرمایههای لینک جذب کنیم؟
چند ایده را در اینجا بیان میکنیم:
الف . مطالعات قدیمی محبوب را دوباره انجام دهید (سپس از لینکهای آنها استفاده کنید)
گهگاهی مطالعاتی تعداد زیادی لینک به دست میآورند. ولی سپس برای سالها بهروز نمیشوند.
برای مثال،Moz، مطالعه فاکتورهای رتبهبندی موتورهای جستجو خودشان را از سال 2015 بهروز نکردهاند و با اینحال هنوز بیش از 68000 لینک از بیش از 5000 دامنه ارجاعی دارند.
این مطالعه دیگر قدیمی است. ولی Moz اخیرا اعلام کرده است که برنامهای برای به روزرسانی آن ندارد.
پس فکر میکنید اگر کسی دیگر این مطالعه را برای سال 2018 دوباره انجام دهد و بهروز کند، سپس آن را به هرکسی که به مطالعه قبلی Moz لینک کرده بودند، برساند، چه اتفاق رخ میدهد؟
شانش آن وجود دارد که تعداد زیادی لینک به دست بیاروند، درست است؟
اما چطور مطالعات قدیمی را در صنعت خود پیدا کنید؟
ترفندی تمیز را در اینجا بیان میکنیم:
به تحقیق محتوا بروید و عبارتهای جستجویی مثل زیر را وارد کنید:
[INDUSTRY KEYWORD] + “study”
[INDUSTRY KEYWORD] + “survey”
[INDUSTRY KEYWORD] + “research”
[INDUSTRY KEYWORD] + “data”
در اینجا مثالی از صنعت SEO را بیان میکنیم:
پینوشت. موقعیت را اینبار "محتوا" انتخاب کنید. نیازی نیست آن را به "عنوان" تغییر دهید.
سپس نتایج را به وسیله # از دامنههای ارجاعی مرتب کنید.
در بین نتایج بگردید تا موردی امیدوارکننده را پیدا کنید. شما به دنبال مطالعهای میگردید که قدیمی است و هزاران لینک به دست آورده است.
مثل این:
دوباره انجام دادن این مطالعه در سال 2018 و سپس رساندن آن به تمام کسانی که به آن لینک داده بودند، قطعا به هزاران لینک دریافتی منجر میشود.
ب . افرادی را بیابید که درباره ایدهای صحبت میکنند که مطالعه شما آن را اثبات میکند (سپس مطالعه خود را به آنها برسانید)
همه افراد در اینترنت قبل از نوشتن چیزی دنبال اثبات آن نمیگردند.
موضوع دخیل در این مسئله: میزان زمانی که برای رتبهبندی آن در گوگل صرف میشود.
ما مطالعهای در این زمینه را چند ماه گذشته انجام دادیم. این مطالعه بسیار محبوب شد – در واقع، در حال حاضر لینکهایی از صدها دامنه ارجاعی به دست آورده است.
اما افراد زیادی قبلا درباره این موضوع نوشتهاند (و نظرشان را درباره آن دادهاند).
مثل این:
این چهارچوبهای زمانی فقط بر اساس تجربه شخصی نویسنده است – آنها اعدادی داده محور نیستند.
بگذارید سوالی از شما بپرسم: فکر میکنید لینکی به مطالعه ما در زمینه آن مقاله قابل درک است؟
بله. قابل درک خواهد بود.
جواب درستی است. 🙂 خوب چه میشود اگر ما باید به این فرد میرسیدیم تا به او درباره مطالعه خود اطلاع میدادیم و شاید حتی به او پیشنهاد میدادیم که پستش را بهروز کند تا یافتههای ما را بازتاب دهد؟
من فکر میکنم که احتمال اینکه او به ما لینک دهد بالا است، درست است؟
خوب بیاید ببینیم.
در 26 مارس سال 2018، من به نصحیت خودم عمل کردم و با ایمیل زیر، با مدیر بازاریابی دیجیتال ReliableSoft ، الکس کریس ارتباط برقرار کردم:
دو روز بعد:
بله! این یک لینک است – یک لینک شیرین و درست! 🙂
درست است، او آن را به پستی که من پیشنهاد دادم اضافه نکرد، ولی لینک، لینک است، درست است؟
رفع مسئولیت: میدانم به چه فکر میکنید، "اما شما برای Ahrefs کار میکنید؛ افرادی که دوست دارند مطابق میل شما عمل کنند تا یک رابطه را بسازند!" تا حدی، این موضوع کاملا صحیح است – ما نمیتوانیم آن را انکار کنیم. اما، با در نظر گرفتن همه اینها، ما فکر میکنیم که "هیبت" محتوای شما شاخص اصلی موفقیت در اینجاست ... و محتوای با ابهت، چیزی است که تقریبا هرکسی میتواند تولید کند! پس اگر شما به اندازه کافی خوش شانس نیستید تا به بیش از نصفی از محبوبیت برندی برسید، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ابهت لازم را دارد و "ارزش لینک شدن" را دارد. در واقع، بدون توجه به برندی که برای آن کار میکنید، باید این کار را انجام دهید! 🙂
اما به هر حال، شاید در این فکر باشید که چطور باید افرادی را درباره ایدههای مبتنی مطالعه شما صحبت میکنند را پیدا کنید؟
ساده است؛ در گوگل دنبال آن بگردید.
من این نتایج را به وسیله جستجو در گوگل به دست آوردیم: "به دست آوردن رتبه در گوگل چقدر طول میکشد؟"
طبیعتا رتبه اول برای ما است.
اما بیش از 90 میلیون نتیجه درباره این موضوع وجود دارد. تمام اینها لینکهایی بالقوه هستند. (راهنمای حذف لینکهای اضافی ما را بخوانید تا ببینید چطور این نتایج را کنار بزنید.)
5 . راهنماها و آموزشهای "معتبر و کامل"
بیشتر چیزهایی که ارزش یاد گرفتن را دارند به طور معقولی پیچیدهاند.
به همین دلیل است که راهنماهای به اصطلاح "معتبر و کامل" احتمالا بکلینکها زیادی را به دست میآروند. وبلاگنویسها و خبرنگاران بیشتر به راهنماها و آموزشهای معتبر و کامل لینک میدهند تا دسته دیگر منابع.
اما برای اینکه بتوانید راهنمایی "معتبر و کامل" را ارائه کنید باید متخصصی در یک زمینه خاص باشید.
به همین دلیل است که راهنماهای ما در Ahrefs وقتی که نیاز به کسب لینک داشته باشند به خوبی عمل میکنند – مثلا راهنمای توسعه (Tim) .
ما با دادههای منحصر به فرد زیاد و دیدگاهای که برای اشتراک گذاشتن داریم، برندی معتبر در صنعت خود هستیم. به همین دلیل است که افراد به ما لینک میدهند.
در اینجا مثالهای بیشتری از راهنماهای (آموزشهای) معتبر و کامل با میزان زیادی لینک را معرفی میکنیم:
How To Do Keyword Research for SEO بیش از 1400 لینک از بیش از 400 RD.
The Noob Friendly Guide To Link Building بیش از 450 لینک از بیش از 180 RD.
HTML Tutorial — W3Schools بیش از 1 میلیون لینک از بیش از 4400 RD.
و دوباره در اینجا ایدههایی را برای ساخت لینک به این سرمایهها بیان میکنی:
الف . در دید آنهایی باشید که دوست دارند به شما لینک دهند (مثل "linkerati")
وبلاگنویسها و خبرنگاران به طور متناوبی به ارجاع دادن راهنماهای خوبی به موضوعات خاص نیاز دارند.
به همین دلیل راهنماهای "معتبر و کامل" لینکهای زیادی را جذب میکنند.
بنابراین، بهترین روش برای به دست آوردن لینک برای چنین سرمایههایی قطعا در دید ماندن لینکدهندهها (مثل "Linkerati") است. اما اینکار را چطور انجام دهید؟
ساده است. راهنمای خود را به طور مرتب بهروز کنید. سپس هر بار که آن را بهروز کردید آن را دوباره ترویج دهید.
برای مثال، فهرست نکات مهم در سئو سایت را بررسی کنید .
ظاهر آن در حال حاضر بدین شکل است:
اما ما این راهنما را چندین بار در سال بهروز کردیم.
صادقانه بگوئیم، گفتن "بهروزرسانی" برای این راهنما اشتباه است – در واقع ما دو بار آن را از ابتدا بازنویسی کردیم.
ظاهر آن در اوایل 2017 بدین شکل بود:
و ظاهر آن وقتی برای اولین بار در سال 2015 منتشر شد چنین بود:
نتیجه؟ راهنمایی که همیشه مورد توجه لینکدهندههای بالقوه است.
درست زمانی که افراد آن را فراموش میکنند، ما آن را دوباره بهروز میکنیم و ترویج میدهیم.
در اینجا میبینیم که چطور این استراتژی برای لینکها معنی داشته است:
شما میتوانید خیز واضحی را در دامنههای ارجاعی هر زمان که این پست را بهروز کردیم، ببینید.
اما اینکار با جادو رخ نداده است – این موضوع به این خاطر است که ما آن را هر بار به وسیله زیر آن را ترویج دادیم:
اعلان به مشترکان مان: بیش از 46000 نفر در فهرست ایمیل ما قرار دارند. هر وقتی که ما بهروزرسانی بزرگی را در پستهای موجود ایجاد میکنیم، به این افراد اطلاع میدهیم که به آگاهی زیادی منجر میشود.
انجام تبلیغات فیسبوک: ما 200 تا 300 دلار را صرف ترویج پستهای خود در هر بروزرسانی کردیم. بعضی مواقع طرفداران موجود برند خود را هدف میگیریم. و دیگر مواقع هم ما تکرار همان تبلیغات هدف را انجام میدهیم (یا حتی هدف قرار دادن مخاطبی تازه).
انجام توسعه (outreach): هیچوقت قدرت توسعه را دست کم نگیرید. ما هروقت که بهروزرسانی بزرگی را در پستها خود داریم، بار دیگر توسعهای را اجرا میکنیم. این به معنای درخواست یکجای لینکها نیست (اگرچه گه گاهی اینکار را میکنیم)؛ اینکار بیشتر ماندن در دید توجه آنها و اجازه دادن به آنها به دانستن درباره محتوای ماست.
پینوشت. همه چیزهایی که در بالا بیان شد برای آموزشها نیز صادق است. برای مثال، اگر شما آموزش HTML داشته باشید، حتما آن را در هنگام انتشار HTML6 بهروز کنید و دوباره ترویج دهید.
ب. لینک به راهنماها با "اعتبار و جامعیت" کمتر را به دست آورید
اگر شما کار زیادی را صرف ایجاد راهنماهای پیشرو در صنعت میکنید (و باید هم اینطور باشد)، پس راهنماهای شما تقریبا بهتر از اکثر راهنماهای دیگر با همان موضوع است.
بگذارید سوالی را از شما بپرسم: چرا باید کسی بخواهد به راهنمایی نامرغوب لینک دهد؟
پاسخ: آنها این کار را نخواهند کرد.
اما چون راهنمای شما تا به حال وجود نداشت، آنها چارهای جز لینک کردن به راهنمایی با اعتبار و جامعیت کمتر نداشتند. اما، اگر شما به آنها درباره راهنمای جدید و بهتر خود بگوئید، احتمال اینکه بخواهند به جای آن به پست شما لینک دهند بیشتر است – پس شما میتوانید لینک راهنماهای با اعتبار و جامعیت کمتر را به دست آورید.
روش کار بدین صورت است:
به تحقیق کلمه های کلیدی بروید ، عنوان راهنما/آموزش خود را بنویسید (مثلا اگر قرار بود اینکار را برای راهنمای تحقیق کلمه کلیدی Tim انجام دهیم ، عبارت "چطور برای SEO تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهیم" را وارد میکردیم).
سپس به بخش “SERP overview” در پایین بروید. این بخش جزئیاتی را درباره هر یک از رتبهبندیهای 10 صفحه برتر به شما میگوید.
در بیشتر موارد، صفحات 10 رتبه برتر همه تعداد خوبی از بکلینکها را دارند. با راهنماهایی از Moz و Hubspot که 1 تا 2 هزار دامنه ارجاعی دارند، میتوانید این مورد را در اینجا مشاهد کنید.
اینها لینکهای بسیار زیاد بالقوهای هستند که میتوانید به دست آورید.
هر یک از صفحات برتر را بررسی کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:
1 . کدام یک راهنمای با اعتبار و جامعیت کمتری نیست به راهنمای شما است (نکته: باید بیشترشان چنین باشند)؛
2 . چرا اعتبار و جامعیت آنها کمتر است.
برای مثال، راهنمای Hubspot برای تحقیق واژه کیلدی آراسته و زیبا است. ولی ما فکر نمیکنیم که هیچ کجای آن به جامعیت و دقت راهنمای ما باشد. (متاسفیم Hubspot). این راهنما بیشتر تازه کارارن SEO را هدف قرار داده است.
به مورد زیر دقت کنید
تمام کاری که باید انجام دهید آن است که حالا دامنههای ارجاعی این صفحه را هدف قرار دهید. یعنی به آن افراد درباره راهنما خود آگاهی دهیم.
این فرآیند را برای هر راهنمای با اعتبار و جامعیت کمتر مرتبط با موضوع خود ( که بکلینک دارند) انجام دهید.
ایمیلهای توسعه خود را تحمیلکننده ننویسید
یادتان باشد، هدف اینجا آن است که افراد درباره راهنمای معتبر و کامل شما بدانند.
این افراد در حال حاضر به راهنمایی مشابه (البته با اعتبار و جامعیت کم) لینک کردهاند پس نباید به روشی تهاجمی با آنها صحبت کنید.
فقط به آنها درباره راهنما جدیدتان اطلاع دهید و بگوئید چرا باید راهنمای شما را مد نظر قرار دهند.
به همین سادگی. 🙂
نکته. راهنمای توسعه Tim برای نکات بیشتری درباره توسعه بررسی کنید.
6 . عبارتهای ابداعی
رفع مسئولیت: من به دلیل خاصی این نوع از سرمایههای لینکشدنی را آخر بیان کردم: ایجاد و انجام عبارتهای ابداعی بسیار سخت است. اما میتوان آن را انجام داد. اگر شما در ایجاد چنین عبارتهایی که بتواند کشش زیادی را به دست بیاورد، موفق باشید، خوب برای مدتی لینکهای زیادی خواهید داشت.
عبارتهای ابداعی به توضیح بیشتری نیاز ندارند.
عبارتهایی که قبل از ابداع و استفاده نویسنده آنها، وجود نداشتند.
شاید مشهورترین نمونه آن (حداقل در صنعت SEO)، "تکنیک آسمانخراش باشد"
برای کسانی که در پنج سال گذشته هیچ اطلاعی از آن نداشتند، این کار تکنیک ساخت لینکی است که به وسیله برایان دین ابداع شده است. این تکنیک هزاران بکلینک دارد.
و با گذشت زمان لینکهای بیشتر و بیشتری را جذب میکند. در واقع، غیرعادی نیست که این صفحه از 50 تا 100 دامنه ارجاعی در ماه را جذب میکند.
در اینجا دو مثال دیگر از عبارتهای ابداعی را میبینیم:
- “Briefcase Technique" بیش از 370 لینک از بیش از 90 RD.
- “The Dark Playground” & “Instant Gratification Monkey” هر دوی این عبارتهای ابداعی از راهنمای زیر به دست آمده اند: Why Procrastinators Procrastinate بیش از 23000 لینک از بیش از 1600 RD.
و همانطور که حدس میزنید در اینجا چند روش برای به دست آوردن لینک برای این نوع سرمایهها را بیان میکنیم:
الف . هشدارهایی را برای عبارتهای مرتبط تنظیم کنید (سپس به آن افراد درباره رویکرد منحصر به فرد خود اطلاع دهید)
بگذارید مثال “instant gratiæcation monkey” که در بالا ذکر کردم را استفاده کنیم.
این عبارت ابداعی از مقالهای – بسیار خوب – درباره تعلل آمده است.
حال، شما میتوانید هشداری را در هشدارهای Ahrefs برای “instant gratiæcation money,” تنظیم کنید، و آنها را به هرکسی که آن عبارت را استفاده کرده است برسانید و از آنها بخوانید آن را به آن لینک کنند.
اما یک نکته در اینجاست: هرکسی که چنین عبارت منحصر به فردی را استفاده کرده است احتمالا به شما لینک داده است.
پس، 99% موارد، احتمالا استفادهای ندارد چون در حال حاضر لینک به آن را دارید.
راهحل؟
هشدارهایی را برای عبارتهای مرتبط با عبارت ابداعی خود تنظیم کنید.
برای مثال، اگر من تیم اوربن بودم – کسی که مقالهای با نام “why procrastinators procrastinate” را نوشته است – احتمالا هشدارهایی به صورت زیر برای این عبارتها تنظیم میکردم:
- “stop procrastination”;
- “how to stop procrastinating”;
- “5-second rule” (this is somewhat related to procrastination)
سپس میتوانستم بینشهای منحصر به فرد خود را به هرکسی که درباره تعلل صحبت میکند برسانم و به اشتراک بگذارم.
برخی از آنها به احتمال زیاد عبارت من را در صفحه شان اضافه میکردند و به آن لینک میدادند.
روش انجام کا بدین صورت است:
به بخش هشدارهای Ahrefs بروید ، “mentions,” را بزنید، سپس هشدار جدیدی را اضافه کنید.
عبارتهای مرتبط خود را به عنوان " search query " [عبارت جستجو] وارد کنید و سپس دامنه خودتان را در فهرست " blocked domains " [دامنههای مسدود شده] وارد کنید.
حال هر وقتی که کسی آن عبارتها را در وب استفاده کند، شما (از طریق) ایمیل مطلع خواهید شد.
تمام کاری که باقی مانده است آن است که رویکرد یا ایده منحصر به فرد خود را اطلاع رسانی کنید و به اشتراک بگذارید (مثلا “instant gratiæcation monkey”) و به انتظار یک لینک باشید.
ب . با قرار دادن به عنوان پست مهمان در وبلاگهای صنعتی با ترافیک بالا، عبارت خود را محبوب و مشهور کنید
پست مهمان تاکتیک جدیدی نیست؛ افراد برای سالها است که پست مهمان مینویسند.
اما فقط برای آشنایی کسانی که نمیدانند بیان میکنیم که پست مهمان، پستی "مهمانی" است که شما برای وبسایتی دیگر مینویسید. برای مثال، این پستی است که من برای Sitepoint بیش از 5 سال قبل نوشتم .
برای مطالعه بیشتر لینک زیر را ببینید:
An In-Depth Look at Today’s Guest Blogging (Case Studies, Data & Tips)
بیشتر افراد پستهای مهمان را فقط برای لینک مینویسند (بله معمولا شما از پست مهمان منتشر شده، یک بکلینک به دست میآورید.). اما از نظر من، این تاکتیک دست کم گرفته شده است. شما میتوانید برای چیزهایی بسیار بیشتری از پست مهمان استفاده کنید.
برای مثال، شما میتوانید پست مهمانی برای وبسایت بسیار مشهوری در صنعت خودتان بنویسید (مثل Ahrefs) و عبارتهای ابداعی تان را در آن پست قرار دهید.
چون پست احتمالا ترافیک بالایی دارد، اینکار به محبوب شدن عبارت ابداعی شما کمک میکند.
و با رشد محبوبیت عبارت ابداعی شما، لینکهای جذب شده به شما نیز افزایش مییابد.
خوب چطور وبلاگهای با ترافیک بالای صنعت خودتان را پیدا کنید تا روی آن پست مهمان قرار دهید؟
در واقع روشی سنتی برای آن وجود دارد:
عبارتی مثل [کلمه کلیدی] + "برای ما بنویسید" را در گوگل جستجوی کنید؛ [KEYWORD] + "write for us"
نتایج را بررسی کنید؛
از ابزرا تحلیل گروهی Ahrefs استفاده کنید تا سایتهای با بیشترین ترافیک را پیدا کنید.
اما دو مسئله وجود دارد:
1 . این نوع عبارتها معمولا به نتایج بیفایدهای منجر میشود: سایتهای کم کیفیت یا غیرمرتبط، PBNهای با صفحات "برای ما بنویسید" که تنها برای جذب SEOهای بیچارهای که دوست دارند برای لینک گرفتن پول پرداخت کنند و غیره ایجاد شده است.
2 . سایتهای زیادی صفحات "برای ما بنویسید" را ندارند ولی پستهای مهمان را قبول میکنند: ما صفحه "برای ما بنویسید" را نداریم ولی همچنان پستهای مهمان را قبول میکنیم.
به همین دلیل است که من پیشنهاد میکنم به جای آن از تحقیق محتوا استفاده کنید.
تمام چیزی که شما نیاز دارید، نام شخصی در حوزه شماست که میدانید پستهای مهمان زیادی دارد.
پس در جستجوگر محتوا، بنویسید: author:”Firstname lastname” -site:theirsite.com
بیاید CMO خودمان، Tim Soulo را برای این مثال استفاده کنیم .
پینوشت. من هم ahrefs.com و هم bloggerjet.com (وبلاگ شخصی تیم) را از این مسئله مستثنی کردم چون هیچ یک از پستها او در این دو سایت، پستهای مهمان نیستند.
خوب حالا شما فهرستی از وبسایتهای حوزه خود را دارید که پستهای مهمان قبول میکنند. چون دیگران از حوزه صنعت شما در این وبسایت پست مهمان داشته اند، میتوانید مطمئن باشید که این سایتها میزان ترافیک ارگانیک قابل قبولی دارند.
اگر میخواهید از این مسئله مطمئن شوید، از فهرست URLهای تحقیق محتواخروجی بگیرید و آنها را در ابزار تحلیل گروهی Ahrefs قرار دهید .
نکته. حتما از حالت "domain/*" در تحلیل گروهی استفاده کنید.
فهرست حاصل را بر اساس "ترافیک" مرتب کنید، و در این صورت فهرستی از سایتهایی با میزان زیادی از ترافیک را دارید که پستهای مهمان را قبول میکنند.
عبارت ابداعی خود را در یکی از این سایتها بیان کنید و در این صورت اطلاع رسانی به میزان زیادی انجام خواهد شد.
نظرات پایانی
چقدر طولانی بود!
اما قبل از پایان، میخواهم چند نکته مهم را بیان کنم.
اول، باید تاکید کنم که بیشتر تاکتیکهای بالا برای انواع متعددی از سرمایههای لینکشدنی عملی است.
مثلا شما میتوانید از پستهای مهمان برای ساخت لینکها و افزایش آگاهی برای هر یک از سرمایهها، مثل ابزارها و مطالعات استفاده کنید. و شما میتوانید کار مشابهی را با تبلیغات فیسبوک انجام دهید.
من سعی کردم تا تاکتیکهایی را که بهترین عملکرد را برای هر نوع سرمایهها دارد نشان دهم. اما همانطور که میتوانید ببینید، گذرگاههایی هم وجود دارد، پس از خلاق بودن نهراسید.
دوم، احتمالا متوجه شده اید که تاکتیکهای زیادی از بین تمام آنها، بر امکان آگاهی افراد درباره "سرمایه لینکشدنی" شما تمرکز کردهاند. این موضوع بدان دلیل است که "سرمایههای لینکشدنی" دقیقا همین گونه هستند – سرمایههایی که افراد میخواهند به آنها لینک دهند.
پس، وظیفه شما آن است که مطمئن شوید افراد درستی (یعنی آنهایی که در حوزه شما قدرت لینک کردن را دارند – مثل "Linkerati") از وجود سرمایه شما آگاه هستند.
یادتان باشد، شما میتوانید بهترین سرمایه در جهان را داشته باشید اما بدون اینکه افراد درستی درباره آن بدانند، شما یک لینک را هم به دست نخواهید آورد.
گرفتید؟ خوب است. حال وقت آن رسیده تا سرمایههای لینکشدنی ایجاد کنید و لینک به دست بیاورید.
آیا نوع دیگری از "سرمایههای لینکشدنی" را میشناسید؟ آیا مثالهایی برای آن دارید؟ به ما بگوئید، ما خوشحال میشویم که این مقاله را بهروز کنیم و کار شما را در آن قرار دهیم.
مرجع اصلی این مقاله سایت ahrefs می باشد
اگر این مقاله را مفید می دونید آن را از طریق ایکن های زیر به اشتراک بذار و در وب سایت/وبلاگ خودتان به ما لینک بدهید 😉
نظر شما