ارتقا رتبه سایت در گوگل


زمان انتشار: جمعه 08 تیر 1397

امتیاز: 5   از   5   توسط   2   کاربر


ارتقا رتبه سایت در گوگل

 

 فرآیند 16 گامی حسابرسی SEO برای ارتقا رتبه سایت شما در گوگل

این فرآیند 16 گامی حسابرسی SEO را دنبال کنید تا سئو سایت خود را به چنگ آورید و ترافیک جستجوی خود را ارتقا دهید.

بیشتر حسابرسی های برای بهینه سازی سایت دو چیز مشترک دارند:

  1. خیلی فنی هستند
  2. کامل شدنشان روزها (یا حتی هفته ها) زمان می برد!

این مورد متفاوت است.

چندین ساعت زمان می برد، نه چندین هفته، و برای اجرای آن نیاز به مدرک علوم کامپیوتر نخواهید داشت.

یادداشت جانبی. اگر سایتتان بزرگ است – منظورم صدها هزار یا حتی میلیون ها صفحه – ممکن است بیشتر از چند ساعت زمان ببرد. برای بیشتر سایت های کوچک تا متوسط، در چند ساعت قابل اجرا است.

در این جا تفکیک فرآیند حسابرسی SEO که دنبال خواهیم کرد را می بینید:

  • گام 1-4: موضوعات بزرگ (که ممکن است سایت شما را به عقب نگه دارد) را چک کنید
  • گام 5-9: مشکلات به آسانی قابل حل روی سایت را پیدا کنید
  • گام 10-12: ترافیک جستجوی ارگانیک را تحلیل کنید
  • گام 13-14: تحلیل لینک های برگشتی (خیلی مهم)
  • گام 15-16: حسابرسی محتوا و تحلیل "شکاف محتوا"

همانگونه که می بینید، در این جا هدف، نمایش چگونگی انجام یک حسابرسی SEO فنی (که می توانید تقریبا با هر ابزار حسابرسی سایت SEO انجام دهید) نیست.

هدف فراهم کردن رویکرد جامع برای حسابرسی وب سایتتان از دید SEO است. این به معنی حسابرسی رتبه بندیتان، پروفایل لینک برگشتیتان، محتوای موجود... هرچیزی که ممکن است مزاحم عملکرد جستجویتان شود، می باشد.

 

اجازه دهید شروع کنیم.

یادداشت. نسخه اصلی این پست در سال 2016 توسط داوید مک سویینی نوشته شده است. اما ما در سال 2018 آن را در شکل وسیعی بازنویسی کردیم. باز هم، می خواستم مطمئن شوم که دیوید برای کارش حداقل مقداری اعتبار کسب خواهد کرد، چون که نمونه اصلی خارق العاده بود. امیدوارم که نسخه بروزرسانی من عدالت را اجرا کند.

 

ابزارهای مورد نیاز برای فرآیند حسابرسی SEO

در اینجا ابزاری را می بینید که در طی فرآیند حسابرسی استفاده خواهم کرد.

همه ی این ابزارها لازم نیستند، اما کمک خواهند کرد که فرآیند آسانتر شود.

 

یادداشت ویراستار

برای این مقاله، دو سایت را حسابرسی خواهم کرد.

در گام های 1 تا 9، به سایت Simple Life Insure – یک بنگاه  معاملاتی بیمه زندگی از کالیفرنیا، نگاه خواهم داشت.

ارتقا رتبه سایت بیمه عمر

سایت دوم را پیش از گام 10 معرفی خواهم کرد.

خوب شروع می کنیم!

گام 1. کنترل کنید که تنها یک نسخه از سایت شما قابل مرور کردن است.

در یک لحظه، به شما نشان خواهم داد که چگونه برای موضوعات SEO شروع به پیمایش سایت خود کنید.

اما اول، لازم است که کنترل کنید که تنها یک نسخه از سایت شما قابل مرور کردن است.

تمام روش هایی که یک نفر می تواند آدرس وب سایت شما را در یک مرورگر تایپ کند (یا به آن لینک کند) را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال:

  • http://yourdomain.com
  • http://www.yourdomain.com
  • https://yourdomain.com
  • https://www.yourdomain.com

تنها یکی از آدرس های بالا بایستی در مرورگر قابل دسترسی باشد.

بقیه باید به ورژن استاندارد ریدایرکت 301 شوند.

در مورد Simple Life Insure، همه چیز خوب به نظر می آید.

می توانید ببینید که اگر نسخه HTTPS را در محل آدرس تایپ کنیم، به طور خودکار به نسخه HTTP هدایت می شود.

ریدایرکت نسخه http به https

 

همین اتفاق برای نسخه www رخ می دهد. به نسخه غیر www ریدایرکت می شود.

ریدایرکت نسخه با www به بدون www

اگر بخواهم صادق باشم، موضوع non-www به www (و بالعکس) یک مشکل نادر است، اما سایت های زیادی دیده ام که مشکلات http به https داشته اند.

خطالی ریدایرکت از http به https

 

پس این موردی است که بایستی در اولویت حل شود.

اگر همه چیز خوب است، از نسخه قانونی یادداشتی تهیه کنید(مانند https://simplelifeinsure.com)

و به گام دوم بروید.

توصیه

توصیه می کنیم که از (wwww یا non-www) //:https استفاده کنید زیرا برای سایت های که SSL آنها فعال شده است، ارتقای رتبه بندی کمی بر وجود دارد.

به علاوه، سایت شما را امن نگاه می دارد و اعتماد را افزایش می دهد.

می توانید از Lets Encrypt برای سایت خود یک گواهی SSL رایگان بگیرید.

 

گام 2. پیمایش(crawl) وب سایت را شروع کنید

در یک لحظه، کنترل های دستی بیشتری بر روی وب سایت اجرا خواهیم کرد.

اما اول، لازم است که در پس زمینه، یک پیمایش وب سایت را شروع کنیم.

یک پیمایشگر SEO، مانند گوگل سایت را پیمایش می کند و درباره ساختار و تنظیمات SEO فعلی، اطلاعات سودمندی در اختیار ما می گذارد.

ابزارهای حسابرسی سایت SEO محدودی وجود دارند که قادرند این کار را انجام دهند، مانند

هر دو گزینه های عالی هستند، اما از آنجایی که اینجا بلاگ Ahrefs است، از حسابرسی سایت Ahref استفاده خواهیم کرد.

Site Audit > New Project > Paste domain in the ‘Scope & seeds’ section > Uncheck any 301 redirects.

پیمایش سایت

 

"Next" را بزنید.

برای بیشتر قسمت ها، می توانید بقیه تنظیمات را همانگونه که هستند رها کنید.

اما توصیه می کنم که گزینه های Check HTTP status of external links و Execute JavaScript را در زیر Crawl setting به حالت "on" جابجا کنید.

تنظیمات پیمایش سایت

این کار تضمین می کند که حسابرسی سایت همچنین، تمام لینک های خروجی وب سایت و لینک های جاوا اسکریپت را چک می کند.

هنگامی که کارتان تمام شد، "Create project" را انتخاب کنید. همچنان که ما مشغول حسابرسی هستیم، حسابرسی سایت Ahrefs در پس زمینه کار خود را شروع می کند.

PSSSST… HERE’S A LIVE DEMO OF THIS ENTIRE SEOAUDIT PROCESS:

 

 

 

گام 3. گوگل را برای موضوعات شاخص گذاری چک کنید

اگر در گوگل شاخص گذاری نشده اید = هیچ رتبه بندی نشده اید!

برای این که چک کنید که آیا سایت شما شاخص گذاری شده است یا خیر، به مسیر زیر بروید:

Google Search Console > Google Index > Index Status.

صفحات ایندکس شده سایت

 

از Google Search Console استفاده نمی کنید؟

نگران نباشید، با استفاده از عملگر جستجوی site: در گوگل جستجو کنید.

مانند:

site:seosat.ir

این کار به شما می گوید که گوگل برای دامین شما چند صفحه را شاخص گذاری کرده است – همیشه درست مانند Search Console دقیق نیست.

صفحات ایندکس شده سایت بیمه

خدمات حرفه ای سئو

 

برای simplelifeinsure.com گوگل 226 صفحه را شاخص گذاری کرده است.

تاکنون هیچ صفحه شاخص گذاری شده ای ندیده اید؟ این مطلب را بخوانید.

اگر برای این جستجو هیچ نتیجه ای ندید، پس مشکل دارید.

این بدین معنی است که هیچ صفحه ای در سایت شما شاخص گذاری نشده است، که در نتیجه یعنی هیچ ترافیک ارگانیک ندارید.

این معمولا به علت یک هدر HTTP rogue x-robots-tag می باشد.

برای چک کردن این موضوع، بایستی به header.php، htaccess یا فایل دسترسی سرور سایت خود دسترسی داشته باشید.

این مقاله همه چیز در باره آنچه نیاز دارید را شرح می دهد

 

ارجاع متقابل این عدد با تعداد صفحات داخلی که در طی پیمایش سایت یافت شده اند (همان موردی که در گام 1 تنظیم کردیم) ارزش دارد.

(البته که بایستی قبل از انجام این کار، منتظر تمام شدن مقاله بمانید.)

برای انجام این کار، بروید به:

Site Audit > Project > Internal pages.

صفحات داخلی سایت

 

چنین به نظر می رسد که پیمایش ما 267 صفحه یافته است، پس چرا تنها 226 صفحه شاخص گذاری شده اند؟

اولین تصور من این است که بعضی از این صفحات بدون شاخص هستند. اجازه دهید چک کنیم.

صفحه را به سمت پایین بروید، فهرستی از خطاهای یافت شده در حین پیمایش خواهید دید.

خطا داخلی صفحات

 

چنین به نظر می رسد که اشکال اینجا نیست، زیرا که پیمایش، تگ های "بدون شاخص" را مشخص نکرده است.

 

یادداشت ویراستار

در اینجا چیزی را می بینید که اگر پیمایش تگ های "بدون شاخص" روی بعضی از صفحات، کشف کرده بود:

صفحات ایندکس نشده

 

اجازه دهید در صفحه پایین تر رویم و کدهای وضعیت HTTP را برای 267 صفحه چک کنیم.

وضعیت http صفحات داخلی

 

چنین به نظر می رسد که دلیل اختلاف را یافته ایم: تنها 194 صفحه، صفحات زنده (مانند وضعیت HTTP) هستند، بقیه صفحات خراب یا تغییر مسیر هستند.

اما در حال حاضر ما مشکل برعکس داریم... صفحاتی بیشتر از صفحات زنده سایت، در گوگل شاخص گذاری شده اند.

خب این یعنی چه؟

اگر به سایت برگردیم: در صفحات بگردیم و بررسی انجام دهیم، چیزی که می بینیم به این شکل است:

نتایج جستجو صفحات سایت در گوگل

چنین به نظر می رسد که گوگل المان های صفحه خانه را به عنوان صفحات جدا از هم، شاخص گذاری کرده است.

هیچ محتوایی در آنها وجود ندارد-درحقیقت شکسته هستند- و بایستی از شاخص حذف شوند.

 

گام 4. چک کنید که آیا برای نام برند خود رتبه بندی شده اید یا خیر

به گوگل بروید و نام برند خود را جستجو کنید.
اگر سایتتان خیلی جدید نباشد(یا این که برند یک عبارت کلی نباشد)، انتظارم این است که سایت شما را در ابتدای جستجوی ارگانیک ببینم.
مانند:

جستجو برند در گوگل

 

همچنین انتظار دارم که این نتیجه اول، صفحه خانه شما باشد.

اگر شما در موقعیت نخست رتبه بندی نشده اید اما در نتایج پایین تر رتبه بندی شده اید، پس این احتمال پیش می آید که گوگل صفحات دیگری را برای عنوان برند شما مناسب تر ببیند.

به عنوان مثال،Beamer را در نظر بگیرید.

چنین به نظر می رسد که در حال حاضر برای عنوان برند "beamer" در جایگه 12 قرار دارند.

جستجو برند beamer  در گوگل

 

این یکی از مشکلاتی است که هنگام انتخاب یک واژه کلی به عنوان نام برند خود با آن روبرو می شوید، رتبه بندی می تواند خیلی سخت باشد زیرا که بیشتر مردم هنگام جستجو برای عنوان برند دار، نمی خواهند که وب سایت شما را ببینند.

خوب، راه حل چیست؟

ساخت برند و ساخت لینک.

این به معنی انجام کارهایی مانند زیر است:

  • ایجاد لینک های قوی و صاحب نام
  • برگزاری یک کمپین PR(از طرف وب سایت های مشهور، مورد خطاب قرار بگیریم و لینک شویم)
  • در کتاب های راهنمای کسب و کار، نقل و قول بنویسیم
  • مطمئن شوید که سایتتان فهرستبندی کسب و کار گوگل دارد
  • مطمئن شوید که سایتتان در تمام شبکه های اجتماعی مهم حضور دارد

این کارها را انجام دهید و در رتبه بندی به آرامی بالا روید.

به یاد داشته باشید، جستجوکنندگان به دنبال نخستین نتیجه جستجو هستند.

اگر بیشتر مردم زمانی که به دنبال عبارت "برنددار" می گردند، در جستجوی کسب و کار شما هستند، گوگل سایر سایت ها را تنزل مقام خواهد داد و شما را به بالا سوق خواهد داد.

اما اگر در SERP هیچ جایگاهی نداشته باشید چه؟

اما اگر مشکلات شاخص گذاری داشته باشید(که حتما هم دارید)، پس نظر من این است که این یک نشانه محکم از مشکلات عمیق تر مانند جریمه های دستی یا الگوریتمی سنگین است.

توصیه می کنم که Google Search Console را برای یافتن نشانه ای از جریمه ها، چک کنید.

در حالت ایده آل این چیزی است که می خواهید ببینید:

کنسول جستجو گوگل

 

مطالعات بیشتر:

 

گام 5. به طور دستی پاره ای از کنترل های بنیادی SEO در-صفحه را اجرا کنید

اجازه دهید، با چک کردن تعدادی از اصول در-صفحه، آغاز کنیم.
توصیه می کنم که از صفحه خانه شروع کنید، اما باید این کار را برای سایر صفحات مهم سایتتان انجام دهید.
 

در اینجا می بینید که چگونه مهمترین صفحات سایتتان را پیدا نمایید...
برای روشن شدن موضوع، هنگامی که می گویم "مهمترین"، منظورم صفحاتی هستند که بیشترین ترافیک جستجوی ارگانیک را دریافت می کنند.
اگر برای پیمایش از Ahref Site Audit استفاده کنید، می توانید به راحتی با رفتن به مسیر زیر این صفحات را بیابید:
Site Audit > Project > Internal pages > Sort by organic traffic.

مهمترین صفحات سایت

خوب، در یک مرورگر به صفحه خانه سایتتان بروید و کلیک راست کنید تا سورس را ببینید.

 

مشاهده کد سایت

 

در زیر تعدادی از موارد مربوط به  SEO داخلی سایت ( on-page SEO ) را به طور سریع چک می کنیم.

برای این که کار آسان شود، تعدادی پرسش خواهیم پرسید:

  1. آیا صفحه، تگ عنوان قابل کلیک خوش ساخت دارد؟
  2. آیا یک توصیف متای سفارشی وجود دارد؟ آیا برای بالا بردن تعداد کلیک ها، بهینه شده است؟
  3. آیا تنها یک نمونه از تگ H1 وجود دارد؟ آیا بهینه شده است؟
  4. آیا زیرهدرها (H2,H3,…) به درستی استفاده شده اند؟

یادداشت جانبی. جان مولر از گوگل، به تازگی بیان کرده است که داشتن چندین تگ H1 در یک وب سایت مسئله ای نیست. ما هنوز هم فکر می کنیم که اگر تنها از یک تگ استفاده کنیم، روش خوبی است. نه تنها برای اهداف SEO، بلکه به خاطر این که داشتن چندین هدر ممکن است برای بازدیدکنندگانتان پیچیده و گیج کننده باشد، لزومی به وجود آنها نیست.

اجازه دهید با چک کردن تگ عنوان شروع کنیم.

<title>Instant affordable life insurance quotes - SimpleLifeInsure.com</title>

ابتدا، بیایید مطمئن شویم که در نتایج جستجو کوتاه نشده باشد.

تگ عنوان صفحه

 

به نظرم خوب می آید!

یاداشت جانبی: در اینجا ابزار برای بررسی تگ عنوان برحسب طول وجود دارد که می تواند موجب صرفه جویی در بررسی دستی گردد

همچنین به نظر می رسد که خوب نوشته شده است و به تصورم کلیک جذب خواهد کرد.

اما آیا کلمه کلیدی مناسبی با حجم جستجوی تر و تمیز، در بر دارد؟

اجازه دهید حجم جستجو را برای "affordable life insurance" درAhref Keywords Explorer  چک کنیم.

 

میزان جستجو بیمه عمر

 

 

بد نیست.

اما چنین به نظر می آید که برای عنوان والد یعنی "life insurance quotes"، حجم جستجوی بیشتری وجود دارد.

فکر کنم Simple Life Insure بایستی کاربر Ahref باشد زیرا که به طور یکپارچه این کلمه کلیدی را با تگ عنوان خود ترکیب کرده اند. 😉

برای مطالعه بیشتر:

 

خوب، اجازه دهید به سراغ توصیف متا برویم.

مهم است که به خاطر داشته باشید که متا تگ توصیف (meta description ) به طور مستقیم بر روی رتبه بندی تاثیر نمی گذارد.

اما یک توصیف متای خوش نوشت و جذاب می تواند در کسب کلیک بیشتر به شما کمک کند.

 

یادداشت جانبی. اگر فرض کنیم که CTR یک فاکتور رتبه بندی باشد(که به طور قطع هست)، بنابراین توصیف متا این قدرت را دارد که به طور مستقیم بر روی رتبه بندی ها تاثیر بگذارد. اگر یک توصیف متای خوش نوشت منجر به افزایش CTR شود، احتمالا بر روی رتبه بندی هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 

توصیف متا را به عنوان آگهی خود در نتایج جستجو تصور کنید.

یک توصیف متای خوب بایستی برای محصول یا سرویسی که شما ارائه می دهید، USP های کلیدی را ارائه دهد.

به عنوان مثال، یک سایت تجارت الکترونیک بایستی شامل مواردی مانند، "ارسال رایگان"، "ارزان ترین قیمت ها" و غیره باشد.

در اینجا توصیف متای موجود برای صفحه خانه Simple Life Insures را می بینید:

 

متا تگ دسکریپشن

 

فکر می کنم که به خوبی کار شده است.

پس تغییری نیاز ندارد.

اجازه دهید هدرها و زیر هدرها را چک کنیم.

تگ H1 هنوز هم یک فاکتور رتبه بندی  داخلی صفحه مهم، می باشد.

پس استفاده از یک تگ H1 توصیفی یکتا در هر صفحه، تمرین خوبی است.

 

یادداشت جانبی. فقط برای تکرار، طبق گفته گوگل، این مسئله مهمی نیست. اما همچنان توصیه من به شما این است که برای هر صفحه تنها از یک تگ H1 استفاده کنید.

 

برای صفحه خانه، ممکن است بخواهید:

  • هدف ابتدایی سایت را ارائه دهید
  • در پردازش خود از یک یا 2 کلمه کلیدی متناسب استفاده کنید

در اینجا تگ H1 فعلی را می بینید:

<h1>Compare Affordable Life Insurance Quotes within 1 Minute</h1>

عالی، چنین به نظر می رسد که هر دو "affordable life insurance" و "life insurance quotes"را در تگ H1 شان ترکیب کرده اند.

اما در مورد زیر هدرها چطور؟

زیر هدرها بایستی به طور منطقی برای تفکیک کردن محتوای هر صفحه استفاده شوند. همچنین فرصت خوبی برای هدف گیری عبارات/کلمات کلیدی فرعی را فراهم می کنند.

از استفاده از عبارات کلی مانند "اطلاعات بیشتر،"، "جزییات" و غیره در زیرهدرها خودداری نمایید.

صفحه ی خانه Simple Life Insures از زیرهدرها استفاده خوبی میکند و به تغییر نیاز ندارد.

 

 

گام 6. در گزارش پیمایش درباره موضوعات داخلی صفحه [سئو داخلی]، عمیق تر شوید.

اگر سایتتان خیلی بزرگ نباشد، بایستی گزارش پیمایش Ahref Site Audit تان تا کنون کامل شده باشد.

پس زمان این است که عمیق تر شوید و هر گونه مشکل در-صفحه مهمی را حل کنید.

Site Audit > Project > Internal Pages > HTML Tags.

در اینجا فهرستی از تمام مشکلات در-صفحه که در طی پیمایش یافت شده است را می بینیم.

 

تاثیر سئو داخلی سایت در ارتقا رتبه سایت

 

برای اولویت بندی، بر اساس اهمیت فیلتر کنید.

فیلتر سئو داخلی

 

توصیه می کنم که پیش از مراجعه به هر گونه هشداری، همه خطاها را حل کنید.

همچنین می توانید گزارشات تگ های اجتماعی، کیفیت محتوا و لینک های خروجی را چک کنید تا مطمئن شوید همه مشکلات در-صفحه حل شده اند.

 

گام 7. محتوای تکراری یا ضعیف را چک کنید

گوگل از محتوای تکراری متنفر است.

مقداری زیادی از محتوای تکراری می تواند باعث شود سایت ما از طرف پاندا، از بین برود.

محتوایی که در چندین صفحه سایت شما تکرارشده باشد، بد است. اما اگر در وب سایت دیگر هم تکرار شده باشد، بدتر است.

 

نکته: محتوای تکراری در سراسر سایت خود را در چند ثانیه پیدا کنید

Site Audit > Project > Internal pages > Content quality.

دنبال خطاهای "Duplicate pages without canonical" بگردید.

 

صفحات تکراری

بر روی گزینه خطا کلیک کنید تا URL های دقیقی که باعث خطا شده اند را ببینید، سپس آنها را تصحیح کنید.

 

می توانید از طریق Copyscape به راحتی خطاهای محتوای تکراری بالقوه در سراسر وب را پیدا کنید.

یک URL وارد کنید و Copyscape تمام نتایج تکراری را به شما نشان می دهد.

copyscape

 

یادداشت جانبی. اگر می خواهید هر صفحه در سایتتان را چک کنید، می توانید با حساب اعتباری Copyscape این کار را انجام دهید. قیمت ها از 3 سنت برای هر جستجو شروع می شود و شما می توانید هر بار 10000 URL را چک کنید.

برای این جستجوی خاص، 5 نتیجه وجود دارد.

اجازه بدهید نگاهی عمیق تر به آنچه که باعث این محتوای تکراری می شود داشته باشیم.

 

نتیایج سایت copyscape

نتایج برای simplelifeinsure.com در Copyscape

چنین به نظر می رسد که خطا به دلیل سلب مسئولیت متن در فوتر سایت است.

boilerplate

 

این مورد پرچم گذاری شده است زیرا که سایت های بسیار دیگری از سلب مسئولیت متن مشابه استفاده می کنند.

(صادقانه بگویم، احتمالا سلب مسئولیت بازاری است که همه از آن استفاده می کنند)

چیزی نیست که درباره آن نگران باشیم.

تنها زمانی نگران می شوم که ببینیم وب سایت های دیگر، حجم زیادی از محتوای این وب سایت، مانند تمامی پست های بلاگ را می ربایند.

مشکل اینجاست که گوگل می تواند در مورد این که چه کسی نویسنده اصلی محتوا است گیج شود که این امر منجر به رتبه بندی نسخه اشتباهی از صفحه می شود.

اگر محتوای "سرقت شده" یافتید، مطمئن شوید که به محتوای اصلی موجود در سایت شما لینک شده باشد.

به هر حال...محتوای تکراری تنها مورد مربوط به محتوا نیست که باید نگران آن باشید.

محتوای باریک (مانند صفحاتی با محتوای نوشته شده اندک) می تواند مشکل ایجاد کند.

به این علت که ارزش کم فراهم می کنند یا اصولا ارزشی ندارند، و اغلب برای رتبه بندی به عنوان نتیجه دست و پا می زنند.

از ابزاری مانند https://wordcounter.net/website-word-count می توانید برای چک کردن دستی محتوای باریک استفاده کنید.

URL را وارد کنید، و تعداد لغات را ببینید.

تعداد کلمات موجود در صفحه

 

من درمورد هر محتوایی زیر 200 کلمه احتیاط می کنم.

در بیشتر موارد، چنین صفحاتی بایستی حذف شوند.

 

نکته: تمام محتوای باریک سایتتان را پیدا کنید

Site Audit > Project > Internal pages > Content quality.

به دنبال خطاهای "Low word count" بگردید.

این کار، تمام صفحات زیر 50 کلمه را نمایش می دهد.

صفحه با محتوی کم

آیکون "؟" را برای اطلاعات بیشتر درباره راه حل های ممکن برای رفع خطا، کلیک کنید.

 

گام 8. سرعت لود سایت(تک تک صفحات) را چک کنید

این نکته که سرعت سایت یکی از چندین فاکتور رتبه بندی گوگل است مدت ها تایید شده است.

در مطالعه 2 میلیون صفحه، همبستگی کوچکی بین زمان لود صفحه و موقعیت گوگل مشاهده کرده ایم.

 

سرعت لود صفحه

 

یادداشت جانبی. به یاد داشته باشید، همبستگی علیت

 اما گذشته از مطالعات، روشن است که یک سایت با سرعت لود بالا، تجربه کاربری بهتری از یک سایت با سرعت لود پایین فراهم می کند.

پس اطمینان یافتن از این که وب سایتتان در سریع ترین حالت ممکن لود می شود، همواره تمرین خوبی است.

ابزار Google PageSpeed Insight نقطه شروع خوبی برای این کار است. اما شک و شبهه دارد.

 

ابزار تست سرعت گوگل

 

"speed unavailable" خیلی سودمند است...نیست.

(خیلی مدت است که همچین موردی را بیشتر و بیشتر می بینم، خصوصا برای وب سایت های کوچک تر، کم ترافیک)

بنابراین پیشنهاد می کنم از ابزار متفاوتی مانند ابزارهای زیر استفاده کنید:

از آنجایی که هم اکنون هم یک پیمایش کامل برای این سایت اجرا کرده ایم، اجازه دهید از Ahref Site Audit استفاده کنیم.

فایده دیگر استفاده از Site Audit این است که دردسر چک کردن هر صفحه به طور دستی را حذف کرده است.

Site Audit > Internal Pages > Performance.

 

صفحات سرعت پایین را بررسی کنید

 

در اینجا موارد مربوط به Slow Page در سایتتان را خواهید دید.

برای این که ببینید کدام یک از صفحاتتان از مشکلات لود کند رنج می برند، فقط بر روی گزینه مشکل کلیک کنید.

بررسی زمان لود سایت

 

در مرحله بعد، ستون های Time to first byte(ms) و Loading time(ms) را خواهید دید.
مرحله بعد نوبت بهینه سازی این صفحات لود کند است.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه اهمیت سرعت سایت برای SEO و نکات عالی درباره چگونگی بهینه سازی سایتتان، راهنمایی Albert Costill برای Search Engine Journal را مطالعه کنید.

 

گام 9. خطاهایی داده ای ساخت یافته را چک کنید

گام بعدی این است که هر داده ساخت یافته ای در سایتمان را تست کنیم و مطمئن شوید که به خوبی شکل داده شده اند.

آیا با دیتای ساخت یافته آشنایی ندارد؟
در اینجا نمونه ای از آن در SERP را مشاهده می کنید:

داده ساخت یافته

یادداشت. نمونه های زیادی از ساختارهای ساخت یافته وجود دارد، پس ارزشش را دارد که راهنمای Google Structured Data را بخوانید.

 

نمونه هایی از محتوا که ممکن است از دیتای ساخت یافته سود ببرند:

  • بازبینی ها
  • اطلاعات محصول
  • رویدادها

اما هر نوع از محتوا(به غیر اسپم) را تا حدودی می توانید ساختار بندی کنید.

می توانیم از ابزار تستGoogle Structured Data  برای تست دیتای ساخت یافته موجود استفاده کنیم.

URL ای که می خواهید تست کنید را کپی کنید و دکمه "Run test" را کلیک کنید.

گوگل دیتای ساخت یافته صفحه را ارزیابی می کند و هر خطایی را نمایش می دهد.

تست داده های ساخت یافته

 

در این مورد، هیچ خطایی را مشاهده نمی کنیم(عالی)
اگر هر خطایی یافتید، به شما نمی گوید که باید اصلاحش کنید. این راهنما نقطه شروع خوبی برای این کار است.

یادداشت ویراستار
برای مرحله بعدی، بلاگ Ahref را تحلیل خواهید کرد.
به این خاطر که لازم است به دیتای Google Analystics و Search Console دسترسی داشته باشیم.

 

 

گام 10. ترافیک جستجوی ارگانیک را تحلیل کنید

به روشنی، هدف هر حسابرسی SEO، شناسایی راه هایی برای افزایش ترافیک وب سایت است.
بنابراین نگاه کردن به چگونگی کارکرد فعلی سایت، منطقی به نظر می رسد.
تعدادی گزارش را در Google Analytics اجرا خواهیم کرد تا یک مرور سریع داشته باشیم.
نخست، به ترافیک جستجوی ارگانیک فعلی سایت نگاه خواهیم انداخت.
اطلاعات مارس 2018 میانگین تقریبی 1800 بازدیدکننده در روز از جستجو را نشان می دهد.
Acquisition > Overview > Organic Search.

جستجو اورگانیک سایت

یادداشت جانبی. بلاگ Ahrefs به طور ثابت 100k بازدیدکننده در ماه دارد، که نزدیک به 50 درصد آنها از جستجوی ارگانیک حاصل می شوند. دوره آموزشی "بلاگ نویسی برای کسب" ما را سر بزنید تا چگونگی افزایش بازدیدکنندگان بلاگتان تا 100k در ماه را یاد بگیرید.

 

در همان گزارش می توانیم بر روی "Landing Page" کلیک کنیم تا بدانیم کدام صفحات در حال حاضر بیشترین ترافیک جستجو را دارند.

تعداد زیادی از صفحات(در این مورد 269 صفحه) سلامت منطقی سایت را اعلان می کنند.

صفحه فرود

 

Analytics را نصب نکرده اید؟

Site Explorer > enter your domain > Organic search > Top pages.

این گزینه به شما صفحات سایتتان که بیشترین ترافیک جستجوی ارگانیک را دریافت می کنند نمایش خواهد داد.

برترین صفحات سایت

متوجه می شوید که حتی می توانید "کلمات کلیدی برتر" برای هر صفحه را ببینید(کلمه کلیدی مسئول فرستادن بیشترین ترافیک جستجوی ارگانیک به هر صفحه می باشد.)

 

 

سپس، بازه طولانی را تنظیم می کنیم (من از مارس دو سال پیش شروع می کنم) و ترافیک را در هر ماه می بینیم.

این کار، به ما نشان می دهد که آیا به طور کلی ترافیک ارگانیک افزایش داشته است یا کاهش.

افزایش ترافیک ماهیانه

 

از این گراف روشن است که ترافیک جستجوی ارگانیک بلاگ Ahref افزایش داشته است نه کاهش.

(در طی دو سال گذشته ترافیک ارگانیک را سه برابر کرده ایم!)

 

  ندارید Google Analytics؟ مشکلی نیست؟

Site Explorer > enter your domain > Overview.

در اینجا، بر روی تب Organic search کلیک کنید.

ترافیک جستجو اورگانیک

این گراف، نمایش بصری از ترافیک ارگانیک تخمینی سایتتان در سال های گذشته را نشان می دهد(شبیه همان کاری که Google Analytics انجام می دهد!)

 

در نهایت، بیاید ترافیک را در هفته ببینیم.

به دنبال این هستیم تا هر شیب و فرورفتگی قابل توجهی را پیدا کنیم.

ترافیک هفتگی

در این مورد، میتوانیم دو فرورفتگی کوچک در زمان یکسان در هر سال را ببینیم – کریسمس!

این تقریبا به این واقعیت که بیشتر مردم در مسافرت از کریسمس لذت می برند و بلاگ Ahrefs را نمی خوانند، نزدیک است!

البته، در سایر موارد، سقوط در ترافیک ممکن است نشان دهنده یک جریمه گوگل باشد(همانگونه که پیش تر توضیح داده شد.)

 

یادداشت ویراستار

برای گام های 11، 12، 13 و 14 به حساب کاربری Ahrefs نیاز پیدا خواهید کرد. اگر هنوز عضو نشده اید می توانید از حساب آزمایشی 7 روزه 7 دلاری استفاده کنید.

 

گام 11. چک کنید که رتبه بندی ها در جهت درست حرکت می کنند

Google Analytics به شما خواهد گفت که چه میزان ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت می کنید.

اما به شما نخواهد گفت که رتبه بندیتان چگونه پیش می رود.

اجازه دهید برای چک کردن این مورد از Ahref Site Explorer استفاده کنیم.

Site Explorer > Enter domain > Overview.

بر روی تب Organic Search کلیک کنید و به Organic Keywords نگاه بیاندازید.

 

جستجو ارگانیک

چنین به نظر می رسد که رتبه بندی ها در حال صعودند! بنابرین موردی برای نگرانی ندارید.

اگر کاهش نشان دهد، یعنی این که رتبه بندیتان در حال کاهش است.

این امر می توانند چندین دلیل داشته باشد(مانند محتوای تاریخ گذشته، جریمه گوگل و غیره)

در این حالت، لازم است که بیشتر تحقیق کنید.

همچنین می توانید مطمئن شوید که رتبه بندیتان برای کلمات کلیدی مشخص بر طبق گزارش Organic Keywords در جهت درست حرکت می کند.

بر روی آیکون گراف کلیک کنید، و به شما نشان خواهد داد که رتبه بندیتان در طی زمان چگونه نوسان داشته است.

گراف تحلیل کلمات ارگانیک

 

چنین به نظر می رسد که رتبه بندی برای "SEO audit" را ترکانده ایم.

و به یاد داشته باشید، اگر بخواهید رتبه بندی ها برای کلمات کلیدی مشخص را در دراز مدت پیگیری کنیم، Rank Tracker را امتحان کنید.

 

گام 12. صفحاتی که در رتبه بندی موقعیت های 5 تا 10 دارند را برای کلمات کلیدی با ترافیک بالا بیابید

رتبه بندی در موقعیت 5 برای کلمات کلیدی با ترافیک بالا، خوب به نظر می رسد.

تا زمانی که به تفاوتی که تنها چند موقعیت بالاتر رفتن می تواند در ترافیک شما ایجاد کند، نگاه کنید.

 

 

ارتقا رتبه سایت پیشترفته

organic CTR study from Advanced Web Ranking

 

خبر خوب این است که اگر همین الان هم به طور منطقی و خوب رتبه بندی شده باشید، کمی SEO فعالانه کافی است تا شما را به موقعیت های برتر سوق دهد.

بنابراین اگر در موقعیت های 5 تا 10 رتبه بندی هستیم نیاز است تا به کلمات کلیدی با ترافیک بالا نگاه کنیم.

انجام این کار با Ahref Site Explorer آسان است.

Site Explorer > Enter domain > Organic Search > Organic Keywords > Position (5–10) > Volume (1K+)

در نتیجه این کار فهرستی از کلمات کلیدی (و محتوا) خواهیم داشت که برای پیروزی های سریع می توانیم بر روی آن تمرکز کنیم.

 

کلمات ارگانیک با رتبه 5 تا 10

 

خوب، چگونه این صفحات را ارتقا دهیم و آنها را به موقعیت های برتر هل دهیم؟

چندین گزینه وجود دارد:

  1. به صفحات چندین لینک داخلی بیشتر اضافه کنید
  2. چندین لینک برگشتی تازه به صفحات بسازید
  3. محتوا را به روز و دوباره بارگذاری کنید
  4. مطمئن شوید که صفحه برای کلمه کلیدی مورد نظر بهینه شده است

 

گام 13. پروفایل لینک برگشتی خود را تحلیل کنید

در مرحله بعد، برای اجرای یک حسابرسی سریع دستی، بر روی پروفایل لینک سایت از Ahrefs استفاده خواهیم کرد.

برای الان، فقط به دنبال مسائل برجسته هستیم.

اجازه دهید با این گزینه شروع کنیم:

Site Explorer > Overview.

اول از همه، با نگاه به گراف Referring domains، روشن است که تعداد دامین هایی که به بلاگ Ahrefs اشاره می کنند به طور پیوسته افزایش یافته است.

 

referring domain

 

خیلی خوب است که گراف این گونه نشان می دهد.

اگر گراف کاهش را نشان می داد، توصیه من به شما این بود که ببینید چرا لینک های برگشتی را از دست می دهید.

و اگر گراف به طور ثابت حرکت می کند، عاقلانه است که به نحوه ساخت لینک خود نگاه بیاندازید.

برای مطالعه بیشتر:

 

اجازه دهید به سمت پایین و قسمت Anchors Cloud پیمایش کنیم. این قسمت، تجسمی سریع و راحت از توزیع متن انکور سایت را به ما ارائه می دهد.

 

تحلیل ljk انکور anchor text

 

در این مورد، می توانیم ببینیم که بیشتر لینک های برگشتی با انکورهای برنددار یا عمومی، لینک شده اند.

از دید SEO خبر خوبی است زیرا که لینک های برنددار به ساخت اعتماد کمک می کنند.

اگر تعداد زیادی انکور غنی از کلمات کلیدی یا هرزنامه ای در این قسمت دیدید، در اینجا موردی پیش آمده است که باید دقیق تر به آن نگاه کنید.

اما در این قسمت همه چیز خوب به نظر می رسد. 🙂

در نهایت، کمی بیشتر در مورد دامین های بازگشتی سایت، کاوش می کنیم.

یک بار دیگر، فقط چک می کنیم که چیزی مشکوک یا با کیفیت کم، باقی نمانده باشد.

خوب بروی "DR" کلیک کنید تا ترتیب گزارش را برعکس کنید و لینک های کم کیفیت را در صدر قرار دهید.

Site Explorer > enter domain > Backlink profile > Referring domains > Sort by DR (lowest first).

 

دامنه های با کیفیت پایین

 

یادداشت جانبی. تمام لینک های low-DR کم کیفیت یا هرزنامه ای نیستند. برخی از آنها ممکن است لینک های درستی باشند که به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند. بنابراین در حذف هر یک از آنها دقت کنید.

اگر چیزی مشکوک بود، بر روی عدد زیر ستون Backlinks کلیک کنید، سپس بر روی URL لینک شده کلیک کنید.

لینک کم کیفیت

 

هر وقت حسابرسی کامل انجام دادید، می توانید برای جزییات این مورد وقت بیشتری صرف کنید.

اما برای الان، تنها به دنبال چیزهایی باشید که کم کیفیت اند یا عمدا دستکاری شده اند.

همچنین به دنبال نشانه های واضحی از "SEOing" باشید(این یک کلمه است)

به عنوان مثال، تعداد زیادی از پست های مهمان کم کیفیت یا هزارها لینک از دایرکتوری های نامربوط.

راهنمایی ما در مورد پیدا کردن لینک های بد را دنبال کنید

در این مرحله، پروفایل لینک به طور نسبی تمیز به نظر می رسد، پس اجازه دهید به مرحله بعدی حسابرسی SEOمان برویم.

 

گام 14. لینک های شکسته به یا از سایتتان را بیابید و درست کنید

صفحات شکسته (و لینک های شکسته) روی سایتتان، کیفیت لینک را هدر می دهند.

بنابراین می خواهید که در اولین فرصت آنها را بیابید و درست کنید.

برای یافتن صفحات شکسته، بروید به:

Site Explorer > Pages > Best by links > add a “404” filter.

 

لینک های شکسته

 

نتایج را بر اساس RD(Referring Domains) مرتب نمایید تا ببینید کدام صفحات شکسته بیشترین لینک های وارد شونده را دارند.

بر روی این لیست کار کنید و خطاها را به گونه مناسب درست کنید.

این کار همچنین شامل:

  • جایگزین کردن محتوا
  • ریدایرکت کردن صفحه شکسته ( به یک صفحه زنده مناسب)
  • یک 404 بگذارید(این کار برای صفحات بدون لینک های برگشتی خوب است)

 

کاربر Ahrefs نیستید؟ این کار را انجام دهید...

Google Search Console > Crawl > Crawl Errors.

این گزینه به شما تمام خطاهای "not found"(مانند 404) سایتتان را نشان خواهد داد.

 

خطای کرال صفحات یافت نشده

به هر حال، بدون حساب کاربری Ahrefs قادر نخواهید بود تا ببینید چه تعداد لینک به هر یک از این صفحات شکسته اشاره می کنند.

پس مجبورید که تمام آنها را درست کنید.

 

همچنین باید مطمئن شوید که هیچ لینک شکسته ای روی وب سایت شما وجود نداشته باشد.

در این جا نمونه ای از یک لینک شکسته در بلاگ Ahrefs را می بینید:

لینک های شکسته داخلی

 

این مسئله به تجربه کاربری ضعیف و رتبه بندی صفحه آبکی منجر می شود.

پس آنها را یا حذف کنید یا جایگزین کنید.

 

گام 15. "content gaps" را بیابید

شکاف محتوا چیست؟

کلمه کلیدی است که رقیبان شما در حال حاضر برای آن رتبه بندی می شوند ولی شما نه!

این چیزی است که می خواهید اصلاحش کنید.

برای یافتن شکاف های محتوا، گزارش ساده ای در Ahrefs Site Explorer وجود دارد که می توانید اجرایش کنید. به این گزارش Content Gap می گوییم.

اما ابتدا، می خواهید بدانید که نزدیک ترین رقیبان شما به دنبال چه چیزی هستند.

برای این کار، گزارش Competing Domains را اجرا نمایید.

Site Explorer > Enter domain > Organic search > Competing Domains.

این گزارش، سایت هایی را به شما نشان خواهند داد که رتبه بندی کلمه کلیدی دامین شما را همپوشانی کرده اند.

 

سایت های رقیب

 

هر گونه سایت بازاری گونه ای مانند ebay یا Amazon، یا سایت هایی کلی مانند Quora یا Forbes را ندید بگیرید.

من گزارش Competing Domains را برای بلاگ Ahrefs الک کردم و 3 سایتی که به نظرم رقیبان نزدیکی بودند گلچین کردم.

حالا به گزارش Content Gap می روم و آن سه رقیب را وارد می کنم.

Site Explorer > enter domain > Organic search > Content gap > enter competitors > Show keywords

 

کلمات کلیدی سایت های رقیب

 

همچنین فیلتر حجم جستجو را تنظیم می کنم تا کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجوی 5000 تایی را نمایش دهم.

از این راه، ما جستجو های برنددار و سایر کلمات کلیدی که ارزش هدف گذاری ندارند را از فیلتر خارج کرده ایم.

 

تحلیل شکاف محتوی

 

بلافاصله، می توانیم کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را ببینیم که ارزش هدف گذاری دارند.

یادداشت جانبی. اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک را اداره می کنید، این کار ایده های خوبی برای انبار کردن کالاهای جدید به شما می دهد.

اگر خالی از ایده شدید، این پروسه را با تعداد بیشتری از رقیبان تکرار کنید.

 

گام 16. یک حسابرسی کامل را اجرا نمایید

گام آخر پروسه حسابرسی مان ممکن کمی ناآگاهانه به نظر برسد.

به خاطر این که اغلب شامل حذف کردن تعداد زیادی از صفحات سایتتان خواهد بود.

خوب چگونه انجام این کار به افزایش ترافیک سایت تان (  increase search traffic )  کمک خواهد کرد؟

پاسخ کوتاه به این پرسش این است که تعداد زیاد صفحات کم کیفیت می تواند کل سایت شما را به پایین بکشاند.

چندین سال پیش، بیش از 200 پست کم کارآمد را از بلاگ Ahrefs پاک کردیم و خیلی سریع افزایش خوبی در ترافیک جستجویمان شاهد بودیم.

 

استراتژی سئو

 

در اینجا خلاصه کلام استراتژیمان می بینید:

  1. صفحات کم کیفیت با ترافیک جستجوی ارگانیک کم یا بدون ترافیک جستجوی ارگانیک را بیابید
  2. اگر قابل ارتقا هستند، آنها را به روزرسانی و راه اندازی مجدد نمایید
  3. در غیر این صورت آنها را حذف نماییدو URL را به صفحه مناسب هدایت نمایید(301)

 

این استراتژی انقدر موثر بود که در واقع داریم برای بار دوم آن را انجام می دهیم!

اما یک هشدار:

موقع چاقو زدن به سایتتان مراقب باشید.

اولین گزینه ی شما بایستی به روز رسانی و راه اندازی مجدد باشد.

اما اگر چیزی کم کیفیت باشد و ارزش به روزرسانی نداشته باشد، پس آن را حذف نمایید. فقط مطمئن باشید که یک ریدایرکت 301 به صفحه مناسب راه اندازی کرده باشد تا توازن لینک به هم نخورد.

 

نکته حرفه ای

چیز دیگری که باید به دنبال آن باشید چندین تکه از محتواست که کلمه کلیدی یکسانی را هدف گرفته اند.

اصطلاحا به آن طوفان کلمه کلیدی می گوییم.

در حالت ایده آل، تنها یک صفحه از سایتتان بایستی یک کلمه کلیدی را هدف بگیرد.

یک تاکتیک خوب این است که چندین پست که کلمه کلیدی یکسانی هدف گرفته اند را به یک پست فوق العاده معتبر ترکیب کنید. به تازگی، دو پست را در قالب یک پست، برای ساخت یک راهنما در مورد ساخت لینک شکسته ادغام کرده ایم.

 

و... تمام!

حسابرسی SEO = کامل!

با انجام این گام ها، تغییرات زیادی در سایتتان برای ارتقای رتبه بندیتان، آشکار ساخته اید.

یک حسابرسی SEO قانونی کامل، پروسه ی طولانی تری است ( بر حسب اندازه سایت، از چندین ساعت تا چندین روز زمان می برد). اما این پروسه روش خوبی برای شروع هر کمپین SEO جدید و دریافت این درک که یک سایت در حال حاضر چگونه تنظیم شده است، می باشد.

اگر می خواهید بیشتر کنکاش کنید، می توانید به گزارش پیمایش برگردید(در Site Audit) و نگاه دقیقی تری به ساختار سایت، لینک های داخلی و غیره داشته باشید.

همچنین ممکن است بخواهید به Site Explorer برگردید تا پروفایل لینک سایت را به طور کامل بررسی کنید و در Keyword Explorer به دنبال کلمات کلیدی اضافه تر و جدیدتری بگردید.

اما، در این مورد، این کار را به روز دیگری می سپاریم...

اگر درباره پروسه حسابرسی هر پرسشی دارید یا نکته ای دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید، خواهشمندم در زیر کامنت بگذارید. smiley

 

 

 

نسخه اصلی مقاله را می توانید در سایت ahrefs بخوانید

 

در صورت هر گونه سوال از قسمت تماس با ما پیام خود را بفرستید

اگر این مطلب را مفید می بینید آن را با دوستان خود از طریق لینک زیر به اشتراک بگذارید