75 نکته مهم در سئو سایت برای سال 2018


زمان انتشار: پنجشنبه 03 خرداد 1397

امتیاز: 4.83   از   5   توسط   3   کاربر


 

نکات مهم سئو

 

آیا به دنبال مجموعه ای از نکات معقول SEO می گردید تا بتوانید برای بالا بردن رتبه بندی موتور جستجوی برای سایت خود به راحتی آن ها را پیاده سازی کنید؟ پس بیش از این نگردید. با ما همراه باشید برای خواندن "75 نکته قابل اجرا برای سئو در سال 2018" که ترجمه شده از سایت ahrefs  می باشد.

ما مجموعه ای از 75 بهترین نکات و شیوه های SEO را گردآوری کرده ایم. این مجموعه به بخش های منطقی تقسیم بندی شده اند تا جنبه های گوناگونی از بهینه سازی موتور جستجو (مانند فاکتورهای داخل صفحه ( on-page factors )، یافتن کلمات کلیدی ( keyword research ) ، ساختن بک لینک ( link building ) و ...) را پوشش دهد.

برای بیشتر نکات، هر جا که لازم باشد لینکی به اطلاعات بیشتر که شامل راهنمای رسمی گوگل می باشد خواهید یافت. همچنین ما تعدادی از راهنمایی های SEO موجود در وب را برای شما گلچین کرده ایم.
اجازه بدهید شروع کنیم!

 

1. جستجو کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی بایستی نقطه شروع برای هر کمپین SEO [کمپین تبلیغاتی] باشد.

چرا؟ چون اگر ندانید که مردم در سایت شما واقعا به دنبال چه می گردند، برای هدایت تصمیمات خود بیشتر بر شانس اتکا می کنید تا اطلاعات.

این راهی نیست که بتوانید کسب و کار خود را به پیش ببرید.

برای شروع، نکات قابل اطمینان مربوط به جستجوی کلمات کلیدی که در ادامه خواهید دید را دنبال کنید.  🙂

 

1- اطمینان پیدا کنید که کلمه کلیدی صحیح را مورد هدف قرار داده اید و می خواهید بهینه سازی کنید.

     بیشتر مردم یکی از این 3 اشتباه زیر را در هنگام مورد هدف قرار دادن کلمه کلیدی مرتکب می شوند:

  1. در بهینه سازی برای هر کلمه کلیدی اشتباه می کنند.
  2. تلاش می کنند تعداد زیادی کلمات کلیدی را بهینه سازی کنند.
  3. کلمات کلیدی نامناسبی را بهینه سازی می کنند.

شما می توانید دو اشتباه اول را با یادآوری این مطلب حل کنید: هر صفحه و یا هر مطلبی در وب سایت شما بایستی یک عنوان یا کلمه کلیدی "اصلی" را هدف قرار دهد.

یادداشت جانبی: همچنین این موضوع اهمیت دارد که از هدف قرار دادن کلمات کلیدی یکسان در چندین صفحه اجتناب کنید. به خاطر اینکه گوگل معمولا یکی از این صفحات را برای رتبه بندی انتخاب می کند و ممکن است این صفحه، همان صفحه ای نباشد که شما بخواهید رتبه بندی شود.

یک تمرین خوب برای انتخاب کلمه کلیدی صحیح، این است که خیلی ساده می توانید صفحه ی خود را به یک دوست بفرستید و از او بپرسید که "برداشت تو از این صفحه چه می تواند باشد؟"

جواب آنها معمولا به شما بهترین ایده ها برای عنوان یا کلمه کلیدی را خواهد داد.
به هر حال، شما باید همواره قبل از به کار بردن کلمات کلیدی برای گوگل، حواست به آن باشد.
چرا؟ چون این کار به شما کمک می کند تا بدانبد از چشم گوگل، بهترین نتیجه برای آن کلمه کلیدی خاص چیست. اگر بیشتر نتایج به شدت با محتوایی که می خواهید رتبه بندی شود تفاوت داشته باشد، احتمالا کلمه کلیدی خوبی برای هدف شما نخواهد بود.

 

یافتن کلمه کلیدی

 

در تصویر، 3 صفحه اول جستجو کلمه کلیدی "outreach" را در گوگل مشاهده می کنید. این نتایج تفاوت زیادی با محتوای صفحه ما دارند و این بدان معنی است که کلمه کلیدی "outreach" برای هدف گیری مناسب نیست.

همین اهداف در مورد کلمات کلیدی با تعداد زیادی ویژگی های SERP (به عنوان مثال featured snippet ها، تبلیغات Adwords، نتایج خرید و غیره) صدق می کند.

این عوامل باعث می شوند که "10 لینک آبی" (نتایج اصلی) به پایین هل داده شوند که این امر به CTR (Click-through rate) پایین تر و ترافیک کمتر در سایت شما منجر می شود.

 

2- اجتناب از "کلمات کلیدی تک شاخ" با توجه به هدف جستجو

 

گاهی اوقات شما ممکن است حین جستجوی خود، یک کلمه کلیدی خاص کشف کنید. اما صرف اینکه یک کلمه کلیدی خاص است لزوما بدین معنا نیست که می تواند گزینه ی خوبی برای رتبه بندی باشد.
شما باید به این نکته توجه کنید که چه هدفی پشت جستجوی شماست.

مثال: Google Analytics ممکن است در نگاه اول یک کلمه کلیدی خوب برای استفاده و رتبه بندی به نظر بیاید.

 

میزان جستجو کلمه کلیدی


در یک میلیون از جستجوهای آمریکا در هر ماه، تعداد زیادی محتوا با این کلمه کلیدی می توان دید!

اما...
بخش اعظمی از این جستجو ها تنها به مردمی می پردازد که قصد sign in شدن در Google Analytics را دارند. مردم احتمالا به سایتی که در موقعیت دوم نتایج جستجو وجود دارد توجه هم نمی کنند.

 

جستجو گوگل آنالیزور

 

من شاید چندین بار در یک روز برای Google Analytics جستجو انجام داده ام.
اگر صفحه را به پایین پیمایش کنیم، کلمه کلیدی "چگونه از Google Analytics استفاده کنیم." را می یابیم.

 

چگونه از گوگل انالیزر استفاده کنم

 

نتیجه، 1900 جستجو در یک ماه و قطعا نتیجه ی جستجو بعضی ها در مورد یک راهنمایی است. بدین معنی که می تواند احتمالا کلمه کلیدی بهتری برای جستجو باشد.

اما به خاطر داشته باشید که همه چیز در مورد ترافیک نیست (مگر اینکه شما تبلیغ کنید).

 

در نهایت، شما به دنبال رتبه بندی کلمات کلیدی هستید که به کسب و کار شما (به عنوان مثال ترافیک ایجادکنندگانی که در آینده به الویت ها و مشتریان شما تبدیل خواهند شد) ارزش می بخشند. در نتیجه باید کلمات کلیدی با مقصد مناسب را هدف گیری کنید.

در اینجا تعدادی از پرسش هایی را شماهده می کنید که به شما کمک می کنند تا "کلمات کلیدی تک شاخ" بلقوه را شناسایی کنید:

  • آیا مردم این کلمه کلیدی را جستجو می کنند تا بتوانند آنچه که شما می فروشید را بخرند؟
  • آیا راهی وجود دارد که ترافیک حاصل از این کلمه کلیدی را به الویت ها تبدیل کنید؟
  • آیا حجم جستجوی کافی وجود دارد تا از دید یک کسب و کار، هدف گیری این کلمه کلیدی ارزشمند شود؟
  • آیا حجم جستجو از کشور مورد نظر شما (جایی که مشتریان شما در آن هستند) می آید؟

اگر پاسخ به هر یک از این پرسش ها "نه" باشد، شما به احتمال زیاد یک "کلمه کلیدی تک شاخ" در دستان خود دارید.

 

پیشنهاد خواندن: چطور هدف جستجو کلمه کلیدی را تعیین کنیم

 

 

 

این مطلب ادامه دارد