چگونه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهیم و هزاران مشتری بدست آوریم


زمان انتشار: جمعه 08 تیر 1397

امتیاز: 4.75   از   5   توسط   2   کاربر


 

افزایش ترافیک و بازدید سایت

 

آیا در تلاشید تا برای بلاگ خود جذابیت کسب کنید؟ آیا چندین مقاله راهنمایی مطالع کرده اید و شاید حتی در چندین دوره آموزشی هزینه کرده و شرکت کرده اید، اما هیچ یک به شما کمک نکرده تا ترافیک خود را بالا ببرید؟

 

چندین بار در این موقعیت بوده ام.

بلاگ Ahrefs هشتمین بلاگ در طی سفر بلاگ نویسی 6 ساله من است – این مدت زمانی است که طول کشید تا من بتوانم آنچه را که واقعا کارآمد است را از آنچه که در ظاهر منبع بی پایانی از علاقه های زودگذر بازاریابی به نظر می رسد، تفکیک کنم.

آن زمان که من به Ahrefs به عنوان یک CMO (chief marketing officer)  پیوستم (3 سال پیش)، این بلاگ فرسنگ ها با شهرت فاصله داشت. در هر ماه 15000 بازدیدکننده داشت و با وجود انتشار سه مقاله جدید در هر هفته، ترافیک بسیار یکنواخت و ثابت بود.

پس تصمیم گرفتم که باید به جای کمیت بر کیفیت تمرکز کنیم.

امروزه، هر هفته 2 پست منتشر می کنیم (در فاصله سال 2016 تا 2017، هر هفته تنها یک پست منتشر می کردیم) و ترافیک بلاگمان ده برابر شده است.

 

افزایش ترافیک با تمرکز بر کیفیت به جای کمیت

 

اما چه کسی به ترافیک اهمیت می دهد، درسته؟

این که صورت حساب ها را پرداخت نمی کند.

از روز اول، تلاش من بر این بوده است تا بدانم که آیا بلاگ نویسی بر زمان و منابع ما سرمایه گذاری خوبی بوده است یا خیر.

KPI (Key Performance Indicator) اصلی من ARR (accounting rate of return) بود نه ترافیک ماهیانه بلاگ Ahref.

صادقانه بگویم، من حتی تاکنون سعی نکرده ام تا میزان کارایی بلاگ Ahref را به عنوان یک کانال جذب مشتری، اندازه گیری کنم، بیشتر به این خاطر که اعتقادی به این موضوع ندارم که تغییرات با این روش های دست پایین امکان پذیراند.

اما اگر به گراف ARR ما در همان زمان توجه کنید، می بینید که به طور ظریفی با شهرت بلاگ Ahref همبستگی دارد:

افزایش ترافیک سایت وافزایش بازدید سایت

 

و من کوچکترین شکی ندارم که "بازاریابی محتوا" یکی از دو بزرگترین کانال های جذب مشتری برای Ahref می باشد (دومی "کلمه دهان" است)

بنابراین اجازه بدهید 4 اصول اصلی استراتژی بازاریابی محتوای خود را که به ما کمک کرد تا ترافیک بلاگ خود را 10 برابر افزایش دهیم و هزاران مشتری پرداخت کننده بدست آوریم را با شما در میان بگذارم.

 

1. تنها بر ترافیک جستجوی اورگانیک تمرکز کنید

نوشتن راجع به هر آنچه که در حال حاضر شما را هیجان زده می کند بسیار وسوسه انگیز است.

این موضوع هیجان انگیز می تواند یک موضوع داغ بازار، یک انتشار ویژگی هیجان انگیز یا حتی یک بیهوده گویی تصادفی باشد.

این کار را انجام ندهید!

برای این که علتش برای شما مشخص شود، تلاش کنید از خود این سوال ساده را بپرسید:

آیا این مقاله، دو سال بعد از این زمان برای من ترافیک خواهد فرستاد؟ (و چه میزان؟)

9 بار از 10 بار، عنوان جالبی که در ذهن خود داشته اید، دیگر جالب به نظر نمیاد.

به عنوان مثال، در اینجا جدیدترین پست از Search Engine Land راجع به راه اندازی دکمه جستجوی "نتایج بیشتر" بر روی موبایل توسط گوگل را می بینید.

 

دکمه جستجو بیشتر نتایج در موبایل

 

این موضوعی داغ است زیرا که به تازگی اتفاق افتاده است.

اما آیا فکر می کنید که مردم در چندین سال بعد هم همچنان به این موضوع اهمیت می دهند یا برای آن جستجو می کنند؟

قطعا نه!

این یک پست با زندگی کوتاه است، پس ترافیک آن نیز به سرعت محو خواهد شد.

شما می توانید مانند SEL (که یک بلاگ اخبار است)، با انتشار بی وقفه موضوعات داغ با این امر مبارزه کنید.

اما در واقعیت، فقط این توهم به شما دست می دهد که بلاگ شما در حال رشد است.

اگر زمانی مکث کنید و بر چیز دیگری تمرکز کنید، ترافیک به سرعت محو خواهد شد و به جایی که شروع کرده بودید برگردانده می شوید.

 

توقف ترافیک با توقف گذاشتن مطلب در سایت های خبری

 

(نیاز به گفتن نیست که انجام این کار به عنوان یک بلاگر تنها، بسیار سخت و به گفته عده ای غیرممکن است!)

اما برای این مشکل راه حل وجود دارد.

ترافیک جستجو!

اگر راجع به عنوان هایی بنویسید که مردم ماه پشت ماه در جستجوی آنها هستند، و به طریقی پستهای خود را به لیست اول جستجوی گوگل هل دهید، ترافیک نیز محو نخواهد شد.

تا زمانی که مقاله شما به عنوان نتایج جستجوی مناسب در گوگل رتبه بندی می شود، شما ترافیک جستجوی پایدار خواهید داشت.

لزومی ندارد که هر ماه فقط برای جلوگیری از سقوط ترافیک 10 تا 15 پست جدید منتشر کنید.

می توانید در مجموع 10 تا 15 مقاله منتشر کنید سپس به خود استراحت دهید و فقط شاهد رشد مثبت ترافیک بلاگ خود باشید.

افزایش  ترافیک سایت برای پست با جستجوی زیاد

 

این، زیبایی SEO است.

بنابراین امروزه، نسبت به عنواینی که در بلاگ Ahref راجع به آنها می نویسیم، تقریبا هیچ انعطاف پذیری نداریم.

آخرین گرایشات را دنبال نمی کنیم و به ندرت راجع به عنواین تصادفی که از ذهنمان می گذرد، مقاله می نویسیم.

فقط پست هایی با پتانسیل ترافیک جستجوی ذاتی را منتشر می کنیم.

 

یادداشت ویراستار

آیا می خواهید نمونه ای ببینید؟

بیشتر از این مقاله به دنبال نمونه ای نگردید.

شما احتمالا همین الان هم (با نگاه کردن به عنوان + URL) متوجه شده اید که ما در تلاشیم تا برای "چگونه ترافیک بلاگ را افزایش دهیم" در گوگل رتبه بندی شویم. عبارتی با 350 بار جستجو در ماه بر اساس گفته Ahrefs.

اما من می دانیم که شما به چه فکر می کنید..."350 بار جستجو در ماه زیاد به نظر نمی رسد" درسته؟

نکته خوبیست! اما اگر شما خواننده مشتاق بلاگ Ahrefs باشید، همین الان هم می دانید که حجم جستجو پیشگوی بدی برای پتانسیل ترافیک جستجوی ذاتی کلی است.

پس در عوض، اجازه دهید ببینیم که صفحات با رتبه بندی بالا، چه میزان ترافیک جستجو دارند.

برای این منظور من از گزارش SERP Overview در Ahrefs Kywords Explorer استفاده می کنم.

افزایش بازید وبسایت / وبلاگ برای برترین پست ها

چنین به نظر می رسد که اگر بتوانیم در رتبه بندی گوگل به موقعیت های بالا برسیم، می توانیم به طور ثابت 600 تا 1000 بازدیدکننده در ماه جذب کنیم.

یادداشت جانبی. این امر همواره ناچیز شماری است. ترافیک جستجوی "واقعی" برای این صفحات می تواند 3 برابر بیشتر از اعداد گزارش شده توسط Ahrefs باشد!

بنابراین برای ما هدف گیری این امر ارزشمند است!

 

 

این قاعده به قلب ما بسیار نزدیک است، در حقیقت ما اخیرا تصمیم گرفته ایم تا همه مقالاتی که برای ما هیچ ترافیک جستجوی ذاتی در برندارند، حذف کنیم.

در نتیجه، ما دو سوم از تمام محتوای منتشر شده خود را حذف کردیم.

در ابتدای نوامبر 2015، 541 پست فعال در بلاگ وجود داشت.

اکنون 208 پست وجود دارد.

حذف پست های که در افزایش بازدید / افزایش ترافیک سایت تاثیر ندارد

 

پالایش بزرگ دیگری هم بزودی برنامه ریزی کرده ایم!

این امر تاثیر مثبتی در رشد ترافیک بلاگ ما داشته است.

خب، این استراتژی کلی بود که آنچه را که برای رشد ترافیک بلاگ خود نیاز دارید را توضیح می داد.

حالا، چطور است در مورد تاکتیک های مشخص که به شما مراحل گام به گام انجام این کار را آموزش خواهد داد، بحث کنیم؟

مورد خوبیست!

به هر حال، امکان این نیست که تمام آنچه که نیاز دارید بدانید در این مقاله برای شما توضیح دهم، پندهای بسیار زیادی وجود دارد!

نگران نباشید، چرا که من در طی 10 ماه گذشته دوره ویدیویی بسیار کاملی ساخته ام، که تقریبا تمام تاکتیک های عملی که به ما کمک کرده اند تا بلاگ Ahref را به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد برسانیم را توضیح می دهد.

و این دوره ویدیویی 100 درصد رایگان است!

برای شرکت در دوره می توانید اینجا https://ahrefs.com/blogging-course ثبت نام کنید

 

2. بر روی عنواینی با پتانسیل کسب و کار بالا تمرکز کنید

ترافیک یک معیار بیهوده است.

به سختی برای کسب و کار شما معنی پیدا می کند.

اجازه بدهید مطلب را با مثالی واضح برای شما شرح بدهم.

احتمالا درباره HubSpot که یکی از بزرگترین تهیه کنندگان نرم افزارهای بازاریابی است، شنیده باشید.

مانند خیلی از شرکت های SaaS بلاگی دارند که هر ماه از جستجوی گوگل میلیون ها بازدید

 

ترافیک سایت HubSpot

 

اما آیا می توانید حدس بزنید که کدام یک از مقالاتشان بیشترین ترافیک جستجو را برای آنها می فرستد؟

این مقاله-"چگونه در فوتوشاپ یک GIF متحرک بسازیم"

 

hubspot-top-page-search-traffic

 

گزارش "top pages" در ابزار Ahref Site Explorer نشان می دهد که کدام صفحات در بلاگ Hubspot بیشترین ترافیک جستجوی ذاتی را دریافت می کنند.

متوجه شده اید که من در تلاشم چه بگویم؟

  • شرکتی است که نرم افزارهای بازاریابی می فروشد، اما مقاله ای که بیشترین ترافیک ذاتی را به بلاگ آنها می فرستد، آموزش ساخت یک تصویر GIF است.

چه شانسی وجود دارد که فردی که به دنبال ساخت یک GIF است به نرم افزار بازاریابی(که گرانتر است) نیاز داشته باشد؟

هیچ نیازی ندارند!

به بیان دیگر، با وجود میلیون ها ترافیک جستجو در هر ماه، ترافیک حاصل از این مقاله بعید است که به مشتریان خریدار برای Hubspot تبدیل شود.

اما این امر آنها را از تلاش باز نمی دارد.

می توانید ببینید که این پست تا گوشه ها با تمامی انواع فرم های "تولید مدرک" پر شده است.

ساخت انیمشن

 

چنین به نظر می رسد که آنها در تلاشند تا از افرادی که از صفحه آنها بازدید می کنند، اطلاعات تماس بدست آورند، تا بتوانند آنها را در قیف پرورش مدرک خود قرار دهند و برای تیم فروششان داغترین مدارک را بفرستند.

به گمانم، این روش کار می کند.

اما فراموش نکنید که تمام آنچه که این افراد می خواستند بدانند روش ساخت یک GIF بود.

حتی با بهترین قیف پرورش مدرک و با مهارت ترین فروشنده ها، ارزیابی های تبدیل، بی شک بسیار پایین خواهند بود.

اینجا در Ahrefs ما می خواهیم کوچک و کم تعداد باقی بمانیم.

حتی یک نفر هم در تیم فروشمان نداریم. حتی زمان و منابع برای ساخت قیف پرورش مدرک هم نداریم.

به همین خاطر است که تنها راجع به عنواینی که با ارائه محصولمان بیشترین هم خوانی را دارند می نویسیم. بنگرید:

 

برترین پست ها

 

گزارش "top pages"در ابزار Ahref Site Explorer نشان می دهد که کدام صفحات بیشترین ترافیک را از جستجو دریافت داشته است.

این امر به ما اجازه می دهد که در محتوای خود به محصولات Ahref اشاره نماییم.

به عنوان مثال، مثلا شما برای عبارت "هر وب سایت چه میزان ترافیک دریافت می کند" گوگل کرده اید.

طبیعتا، شما بر روی اولین نتیجه- این پست  از بلاگ Ahref کلیک می کنید.

ترافیک برترین پست سایت

 

این مقاله درباره روش های گوناگون برای تخمین ترافیک وب سایت توضیح می دهد.

در بخش دوم – ابزار تخمین ترافیک ذاتی، ما به Ahrefs اشاره می کنیم.

 

ترافیک وب سایت

 

به همین خاطر، لزومی ندارد که اطلاعات تماس کسی را به دست بیاوریم.

ما در بازی پرورش مدرک نیستیم.

ما مستقیما از داخل محتوایمان، به مردم یاد می دهیم که Ahref چگونه می تواند برای حل مشکلاتی که در حال حاضر به دنبال حل آن هستیم، کمک کند.

بنابراین، تا زمانی که آن مقاله "چگونه یک GIF بسازیم"(از Hubspot) چهار برابر کل بلاگ ما ترافیک جستجو بدست میاورد(بر اساس تخمین Ahref)، عنوانی نخواهد بود که حتی بتوانیم حول آن محتوا بسازیم.

فکر کنم ما در تقلای آن هستیم که این مردم را به مشتریان Ahrefs تبدیل کنیم – که از دید کسب و کار هیچ معنی نمی دهد.

به همین خاطر است که من دوست دارم تا به تمام ایده های مقاله خودمان، امتیاز ارزش کسب و کار نسبت دهم.

در این جا مقیاس ساده ای که به کار برده ام را مشاهده می کنید:

  • "3" – محصول ما راه حل غیر قابل تعویض برای مشکلی است که مردم می خواهند حل کنند
  • "2" – محصول ما یک مقدار کمک می کند اما برای حل مشکل ضروری نیست
  • "1" – محصول ما می تواند کوتاه مدت مورد توجه قرار گیرد(بیشتر به خاطر "آگاهی برند" تا یک "گام فروش")
  • "0" – به طور قطع راهی برای مورد توجه قرار گرفتن محصولمان وجود ندارد

به وضوح، تلاش می کنیم تا عنواینی که امتیاز 2 تا 3 کسب می کنند پوشش دهیم و هیچ گاه چیزی با امتیاز 0 منتشر نکنیم.

اما آیا خیلی حالت فروشندگی پیدا نمی کنید؟ آیا با همیشه صحبت کردن درباره محصولتان، مردم را از بلاگتان روی برگردان نمی کنید؟

نمی دانم چرا بسیاری از مردم از من این پرسش را می کنند، چون من تا کنون همچین شکایاتی را از خوانندگان بلاگم دریافت نکرده ام.

حتی برعکسش.

 

پیام کاربرد در لینکد این 1

پیام کاربرد در لینکد این

پیام کاربرد در لینکد این 3

پیام کاربرد در لینکد این 2

پیام کاربرد در لینکد این 5

 

درست، همان گونه گه گفتم، در تلاشیم تا بر روی نوشتن عنوان هایی درباره "محصول ما یک راه حل غیر قابل تعویض است" متمرکز شویم.

این حالت برای هر کسی است که درباره "وب سایت ما چه میزان ترافیک دریافت می کند" گوگل می کند، وجود دارد.

اگر به خوانندگان درباره عملکردی (در Ahrefs) که می تواند مشکلی را که با آن در کشمکش اند حل کند، نگوییم، برای آنها ضرر خواهیم داشت.

در نتیجه، امتیاز "ارزش کسب و کار" 3، قلمداد می کنم.

اما اجازه بدهید مثال بهتری بزنم.

مقاله درباره "تگ های عنوان SEO" به وضوح پتانسیل کسب و کار 1 دارد، چون برای نوشتن تگ های عنوان خوب به Ahrefs نیاز ندارید.

اما ما به گونه ای مدیریت کردیم تا تعدادی برنامه کاربردی برای ابزار و اطلاعاتمان پیدا کنیم و در آن مقاله آنها را به اشتراک بگذاریم.

در اینجا می بینید که چگونه یکی از خوانندگانمان واکنش نشان داده است:

خواننده مقاله

 

در ضمن، در کنار افراد تصادفی که مقاله ما را در گوگل پیدا کرده اند، هزاران مشتری پرداخت کننده داریم که میخواهند از مجموعه ابزار ما بیشترین بهره را ببرند.

با انتشار محتوایی که به عملکرد اصلی مجموعه ابزار ما ارتباط دارند، به مشتریانمان یاد می دهیم تا چگونه بهتر از محصولاتمان استفاده کنند و بیشترین بهره را از آن ببرند.

آیا همه می گن نرخ تبدیل؟

این نظری است که دقیقا 15 دقیقه پیش، در حین این که داشتم پاراگراف قبلی را می نوشتم، پست شده است:

 

نظر کاربر

 

پس هم زمان که بیشتر راهنمایی های بازاریابی محتوا، درباره "سفر خریدار" و "محتوای ToFu در مقابل محتوای BoFu"صحبت می کنند، ما این مضامین را با امتیاز "پتانسیل کسب و کار" خود جایگزین کرده ایم.

به علت محتوای "بالای قیف" بودن، اگر محصول شما به طور طبیعی به آن جایگاه بخورد، ممکن است کاملا وارونه شود.(به علاوه هیچ ارزشی ندارد که یک مقاله بتواند با کمتر از 1000 کلمه، یک خواننده را از ابتدای قیف شما به انتهای آن بکشاند.)

 

3. بر روی کیفیت، یکتایی و اعتبار محتوای خود تمرکز کنید

این امری حیاتیست که بر هر دوی ترافیک جستجو و پتانسیل کسب و کار عنواین تمرکز کنید.

اما یک جزء نهایی وجود دارد:

محتوای عالی

از این مهم غفلت کنید و هیچ موفقیتی نخواهید دید.

اما می دانم که به چه می اندیشید:

"انتشار محتوای عالی؟...همچین پندی را در گذشته نشنیده ام #طعنه"

من هم مانند شما از همچین توصیه کلی مبهمی متنفرم، معمولا منجر به پرسش های بیشتر می شود تا به پاسخ ها.

مانند این که به هر حال "محتوای عالی" چیست؟ آیا در حال حاضر محتوای شما "عالی" نیست؟ و چگونه می دانید که نیست؟

خوب، در این جا سه مفهوم کاربردی که به اعتقاد من هر "محتوای بزرگی" باید در بر داشته باشد، می بینید:

          1. کیفیت

خیلی بستگی به طرز تفکر شخص دارد.

اما هنگامی که مردم درباره کیفیت محتوای خود گفتگو می کنند، متوجه شده ام که بیشتر اوقات به ویژگی های زیر رجوع می کنند:

  • آیا از نظر بصری جذاب است؟ (مانند طراحی وب سایت، تصاویر با کیفیت، فن چاپ شیک، غیره)
  • آیا خوب نوشته شده است؟ (گرامر کامل، ساختار عالی، داستان ها، مثال ها، غیره)
  • آیا مشکل را حل می کند؟ (تا چه اندازه به درستی راه حل را بیان می کند، چگونهبه عمق ماجرا میپردازد، غیره)

من افراد زیادی را می شناسم که به محض زشت به نظر رسیدن وب سایت، آن را می بندند.

 

یادداشت ویراستار

برای همین ما گاهی اوقات برای بیشتر پست هایمان بر روی تصاویر ویژه باحال سرمایه گذاری می کنیم.

ساخت لینک

 

 

حتی، تعداد زیادی را می شناسم که حوصله خواندن یک مقاله تا انتهای آن را ندارند. این امر رخ میدهد، مگر اینکه نویسنده مقاله برای مشغول نگاه داشتن آنها تلاش آگاهانه ای انجام دهد.

اما مهم تر از همه، مقاله شما باید جستجویی که شما به درستی هدف قرار دهید را خطاب قرار دهد.

از این مسئله غفلت کنید، و آنچه که به نظر می رسد و آنگونه که خوانده می شود، تفاوتی ایجاد نمی کند.

شما باید تمام این سه جوانب را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که هر بازدیدکننده ای محتوای شما را به عنوان "با کیفیت" بنگرد.

 

2. یکتا بودن (Uniqueness)

یک نفر در حال حاضر یک مقاله عالی درباره عنوانی که شما می خواهید برای آن رتبه بندی شوید، منتشر کرده است.

صدها نفر ممکن است این کار را کرده باشند.

به عنوان مثال، "چگونه ترافیک بلاگ را افزایش دهیم" را در نظر بگیرید.

میلیون ها مقاله درباره این عنوان وجود دارد، بعضی از آنها به حق عالی هستند.

 

تعداد بازدید

 

پس چرا دنیا به مقاله دیگری درباره این موضوع نیاز دارد؟ و چگونه آن مقاله جدید می تواند از صدها مقاله دیگر پیشی گیرد؟

اگر پاسخ مناسبی برای این پرسش نداشته باشید، بهتر است که این عنوان را کنار بگذارید و درباره چیز دیگری بنویسید.

اولین تصور شما این است که شما باید یک مقاله 100 درصد بی نظیر بنویسید.

موفق باشید.

این امر غیر ممکن است مگر این که شما جلودار صنعت خود باشید و هر آنچه بعد از بیدار شدن ازخواب انجام می دهید خلاقانه باشد.

به علاوه، تنها راه برای انتشار چیزی بی نظیر، استفاده از تجربه شخصی خودتان است.

منظورم این است که هر کسی می تواند مقاله ای با نصیحت کلی درباره چگونگی کاهش وزن بنویسد.

اما اگر 2 تا 3 سال آخر زندگی خود را شخصا بر روی آزمایش تمام انواع رژیم ها، ورزش ها، و داروها گذرانده باشید، مطمئنا می توانید مقاله ای بی نهایت بی نظیر درباره سفر کاهش وزن خود منتشر کنید.

اگر یک شرکت هستید، و نه یک فرد – باز هم موثر است. می توانید درباره تجربه کسب و کار بی نظیر خود یا گفتگوی بی نظیر خود با مشتری ها، شرکا و رقیبان، گفتگو کنید.

به عنوان مثال GrooveHQ را در نظر بگیرید که بلاگ نویسی درباره مستندسازی سفرشان به درآمد 10 میلیون دلار در سال را شروع کرده اند.

 

بازدید سات

 

آنها به ندرت چیز جدیدی منتشر می کنند، اما این حقیقت که تماما بر اساس تجربه شخصیشان پایه گذاری شده است، بسیار بی نظیر می باشد.

 

در اینجا نکاتی برای هر کسی که با این مورد در کشمکش است، آمده است...

اگر در کشمکشید تا از تجربه شخصیتان، محتوای خوب استخراج کنید (این طور تصور کنیم که شما تنها یک کپی رایتر در یک شرکت بزرگ هستید)، آخرین مامن شما تلاش برای توضیح چیزی بهتر از دیگران است.

نمی توانم به مثالی بهتر از "چرا به تعویق اندازندگان، به تعویق میاندازند" مقاله ای از waitbutwhy.com، فکر کنم.

تیم اربن – فرد پشت سر این بلاگ – به روشی این عنوان را به طور کامل با تصاویری مانند زیر توضیح می دهد:

تصویر

 

اما همیشه لازم نیست تا این حد پیش روید.

اگر هم اکنون هم تعداد زیادی محتوا درباره بعضی موضوعات وجود دارند، می توانید تمام آن اطلاعات را در قالب یک مقاله مخلوط کنید

 

3. اعتبار

اجازه دهید به عنوان کاهش وزن برگردیم.

آیا ترجیح می دهید که درباره کاهش وزن از یک شخص باریک بخوانید یا از یک شخص دارای اضافه وزن؟

پاسخ روشن است، درسته؟

شما می خواهید که چیزها را از مردم دارای اعتبار در آن موضوع یاد بگیرید.

اما چگونه همچین انسانی شده اید؟ وقتی نوبت به عنوان انتخابی شما میرسد، دنیا پر از انسان های معتبرتر از شماست، درسته؟

خوب، هر چند ممکن است شما در یک موضوع خاص بهترین متخصص نباشید، مطمئنا می توانید یک نویسنده، محقق و داستان گو خوب باشید.

مالکوم گلدول با نشستن در آزمایشگاه و انجام تحقیق مشهور نشد.

او با در کوره گذاشتن تحقیق مردم باهوش دیگر که ظاهرا خیلی در نویسندگی خوب نبودند، به شهرت رسید.

اینجا در Ahrefs، ما اغلب دریافته ایم که تجربه کاربردی لازم برای نوشتن درباره یک عنوان را نداریم.

اما همواره دو راه گریز داریم که از آن بهره می بریم:

  • با جمع آوری نظرات
  • با متخصصین گفتگو می کنیم

یادداشت ویراستار

می توانید مثال هایی از این دست را در سراسر پست ما درباره زمان ساکن ببینید.

زماندن ماندن کاربر در سایت

چون استفاده از "زمان ساکن" به عنوان یک معیار رتبه بندی، تا حدی یک موضوع بحث برانگیز است، از تعدادی از کهنه سربازان آگاه صنعت خواسته ایم که با نظراتشان با ما هماهنگ شوند.

 

چیزی که همواره از آن پرهیز می کنیم، "نوشتن نظر خود" است.

چون نمی توانیم با دادن نصیحت هایی که کار نمی کنند به مردم، خطر کنیم، یا این که تنها تحت شرایط خاص کار خواهیم کرد.

می دانیم که با کمک کردن به مردم در رسیدن به نتایج واقعی، مشتریان پرداخت کننده بیشتری جذب خواهیم کرد.

بنابراین واقعا به تحت تاثیر گذاشتن مردم با "تاکتیک های نینجایی مخفیانه هوشمندانه" اهمیتی نمی دهیم، به همین خاطر است که بر روی خلق محتوای حماسی پیرامون استراتژی های "مرسوم"ی که در حال حاضر به اثبات رسیده اند، تمرکز می کنیم.

 

4. محتوای خود را همواره ارتقا دهید

بایستی اکنون محتوایی داشته باشید که:

  • پتانسیل ترافیک جستجوی ذاتی دارد
  • "پتانسیل کسب و کار" بالا دارد
  • با کیفیت و بی نظیر است

همین، درسته؟

خیلی تند نروید.

اگر امید دارید که برای عبارات جستجوی مورد نظرتان رتبه بندی شوید ( و ترافیک جستجوی ذاتی جذب کنید)، بایستی محتوای خود را نیز ارتقا دهید.

به همین خاطر است که بازدید کننده بیشتر = لینک برگشتی بیشتر

لینک برگشتی بیشتر = رتبه بندی بالاتر

رتبه بندی بالاتر = ترافیک جستجوی ذاتی منفعل بیشتر

در این جا روش هایی می بینید تا برای ارتقا مقالات خود از آنها استفاده کنید:

  • فرستادن خبرنامه به ایمیل مشترکین
  • پست کردن در شبکه های مجازی(توییتر، فیسبوک، لینکداین، پینترست، غیره)
  • ارسال برای Reddit و سایر اجتماعات/انجمن های مربوطه
  • تماس با هر کسی که در مقاله به او اشاره شده است
  • سایر

همه این کارها را هنگام انتشار پست جدید روی بلاگ Ahrefs انجام میدهیم.

همچنان که یقینا چنین ارتقایی ارزشمند است، یک مشکل بزرگ وجود دارد:

همه ی این کارها را تنها یک بار می توانید انجام دهید...پس مقیاس پذیر نیستند.

برای نمونه،هنگامی که پست های تازه انتشار یافته برای مشترکین خبرنامه مان را ارتقا می دهیم، لبه تیزی در ترافیک کسب می کنیم.

 

افزایش ترافیک با ارسال خبرنامه برای پست جدید

 

اما این لبه ترافیکی، قابل تکرار نیست – یک چیز یک باره است.

به همین خاطر است که هدف ابتدایی همواره کسب رتبه بالا در گوگل است، تا در نتیجه، ترافیک جستجوی منفعل برای مقاله تان بفرستید.

بنابراین نباید از ارتقا مقاله خود تنها به این دلیل که در چک لیست ارتقا محتوای خود موردی ندارید، دست بکشید.

تنها زمانی باید بایستید که به آن هدف رسیده باشید.

بنابراین برای ارتقا مقالات خود و ساختن لینک های برگشتی، چه استراتژی های مقیاس پذیری می توانید استفاده کنید؟

  1. تماس گرفتن
  2. ارتقا پرداخت شده(تبلیغات فیسبوک، غیره)

 

ما هر دو کار را هنگام انتشار محتوای جدید بر روی بلاگ Ahrefs انجام می دهیم.

در اینجا نمونه ای از ایمیل تماس (و پاسخ آن) که هنگام ارتقا راهنمای ساخت لینک خود، ارسال کردیم را می بینید:

ساخت لینک

 

نتیجه بدی برای ارسال چند ایمیل نیست، درسته؟

مطالعات بیشتر

 

معمولا با کسانی تماس می گیریم که قبلا:

  • به مقالاتی با همان عنوان لینک شده بودند
  • مقالاتی با همان عنوان منتشر کرده اند

اما درباره ارتقا پرداخت شده چه؟

اینجا یکی از آگهی های فیسبوک ما را می بینید:

 

broken link building sponsored

 

یادداشت ویراستار

پول برای پرداخت اگهی ها ندارید؟

نگران نباشید. بر روی تماس تمرکز کنید.

مطمئن شوید که محتوای خود را در مقابل کسانی که احتمالا آن را قابل استفاده می یابند و قدرت لینک کردن آن را دارند، قرار می دهید.

 

اما به یاد داشته باشید که کیفیت محتوای شما نقشی حیاتی در موفقیت چنین استراتژی های ارتقایی ایفا می کند.

هنگامی که محتوای عالی دارید، لازم نیست که به آن سختی آن را ارتقا دهید.

به خودی خود گسترده می شود.

به عنوان نمونه ای از زندگی واقعی، این موضوع Reddit که در آن Redditor ها چیزهای خوبی درباره محتوای بلاگ Ahref – پستمان درباره کلمات کلیدی دنباله دار، میگویند را ببینید.

 

دنبال کردن پست ها درreddit

 

خیلی باحال، درسته؟

اما برای کسب این نظرهای طوفانی از Reddit، چه کرده ایم؟

هیچی!

حتی محتوایمان را هم برای Reddit نفرستاده ایم، یکی از خوانندگانمان این کار را کرده است.

از مردم هم نخواسته ایم که نظرات مورد علاقه مان را بگذارند، انجمن Reddit از پست خوشش آمد و طبیعتا این کار را انجام داد.

نتیجه؟ لبه تیز در ترافیک...با مداخله صفر تیم بازاریابیمان.

(و به یاد دارید که، بازدیدکننده بیشتر = ترافیک بیشتر، که اغلب به لینک های برگشتی بیشتر می انجامد که رتبه بندی بالاتر و ترافیک جستجوی ذاتی بیشتر را نتیجه می دهد!)

درباره ارتقا محتوا می توانید در دوره رایگان من "بلاگ نویسی برای کسب و کار" آموزش ببینید: https://ahrefs.com/blogging-course

در آخر

به طور واضح، برای افزایش ترافیک بلاگ و ساخت یک کانال کسب مشتری قدرتمند، موارد بیشتری از آن چهار مضمونی که در بالا شرح دادم وجود دارد.

اما من اعتقادی راسخ دارم که این 4 مورد پایه های موفقیت شما را شکل می دهند.

چندین سال طول کشید تا متوجه شوم چگونه بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی به رشد کسب و کار منجر می شود، بیشتر به این خاطر است که اطلاعات غلط زیادی بر روی اینترنت وجود دارد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم تا داستانمان با بلاگ Ahrefs را در قالب یک دوره ویدیویی رایگان که در آن تمام پرده ها را برای افشای هر استراتژی که برای تبدیل بلاگمان به ارزشمندترین دارایی های کسب و کار در سه سال اخیر استفاده کرده ایم، به اشتراک بگذارم.

 

 

نسخه اصلی مقاله را می توانید در سایت ahrefs  بخوانید

 

در صورت هر گونه سوال از قسمت تماس با ما پیام خود را بفرستید
اگر این مطلب را مفید می بینید آن را با دوستان خود از طریق لینک زیر به اشتراک بگذارید